O(c)kult(ur).

Det är rätt roligt när ens pappa ringer och nästan skriker i luren:
"Jag har haft den mest skräckfyllda kulturella upplevelsen i hela mitt liiiiiv!"
Päronen hade varit på en liten uppsättning i Falkenberg som dom hade connections i.
"Det var heeemskt! Och slutet - åh - det var banaaaalt! Det slutade med att alla stod och... pussades! Eller nåt!"
Sedan pratar jag med mamma som gapskrattar under nästan hela samtalet, tills jag säger:
"Jaa, då får man ju helt plöstligt lite prestationsångest."
Då slutar hon skratta och säger:
"Linnea, till och med när du var liten och spelade teater för bara mig och pappa var du bättre!"


Det känns ju bra. Men det krävs ändå rätt mycket för att bära upp en tretimmars föreställning. Hoppas vi klarar det.
Vi ska bli mediehoror också. Sydsvenskan, Skånskan och TV4 Öresund kommer och gör reportage om oss! Yeah! Då kläckte Malin (som tidigare sagt: Är det nånting jag lärt mig av att gå här så är det att jag aldrig ska hålla på med teater!") den underbara kommentaren:
"Men, jag vill inte blir känd. Jag trodde det här var en sån skola där man inte blir känd."
Nåväl, kända lär vi ju inte bli genom lokalpressen, men det är ju alltid kul att synas på bild!
Tycker:


Kommentarer
Postat av: Sofia

wooohooo! lokalkändisar är ju det bästa man kan vara! Tänk bara på hur mkt vi älskar the Ark lixom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback