I´m going to the bordershop.

Vidare information  om bloggens titel kan ni hitta här.

Vilken vecka alltså! Och den avslutas med skånes största hiphopartist, vars namn man inte får nämna på grund av kontraktsskäl, genom kökssfönstret. Något slags jippo på Möllevångstorget. Tjo vad det var livat på torget i söndags, som jag brukar säga. Härligt!

Tisdag var båtresa till Rügen och vidare till Binz. Pensionärsparadis och väldigt flott. Med otrevliga tyskar och billig alkohol. Och fest med kära klasskamrater. Öl på en krog, men ölen var billigare hemma på rummet och lockade mer. Vi fortsatte till vi blev tillsagda. Vi blir alltid tillsagda. Vi är en av de där jobbiga svenska turistklaserna som har mentaliteten att vi aldrig mer kommer att komma dit och därför kan bete oss hur som. Whatever. Det är ju så. Inte sant?

Onsdagen var 1.5 mils promenad och besök på Prora, Hitlers 4 km långa "semesterparadis". Kraft durch Freude. Tyckte Hitler. Stället var läskigt och läskigt olevande. Död betong och tomma gapande fönster. Meter efter meter, kilometer efter kilometer. Vidare blev det grillning på kvällen och återigen fest. Denna gång följdes festen upp med äkta tyskt disco. Det var precis som man kan föreställa sig. Blinkande, snurrande ljus på golvet och strob. Och äckliga tyska män som stod runt dansgolvet och bedömde oss när vi stod där och ägde! Lyckan var total när jag önskade "99 luftballons" av den äkta tyska DJn och den blev spelad. One moment of happiness. Truly.

Torsdagen blev dödsångestresa till färjan med galen taxichaufför. Sedan blev det trubbel med att komma in till bordershopen och psykbryt när jag närapå blev intvingad i en hiss. Tvinga inte personer med fobier att göra saker bara huxflux. Det funkar inte så. Som att jag skulle slänga en spindel på någon med spindelfobi. Det är taskigt. Det blev även trubbel med att fixa hem alla inköp men vi lyckades till slut. Sofia och jag. Färjan till Sverige, lyxig räckmacka, bussen till Malmö och underbar pojkvän!

Fredagen var shopping och jag fyndade vintageskor på H&M, det är ju inte precis där man vill köpa second hand, men ändå. Henning köpte även ett par till mig som jag inte vet om de är för små än, jag får avgöra det imorgon. Kvällen foprtsatte med födelsedagsfest med underbara människor och var bara hur trevlig och bra som helst. Jag kan klara mig långt på de människorna och det sällskapet.

Lördagen var föräldrabesök och exotisk, enligt päronen, utflykt på och runt Möllevångstorget och Möllans Ost. Gudars alltså vilka grejer de hade alltså. Vilka ostar. Vilka skinkor. Vilken salami! Allt var sjukt gott och pappa shoppade för många pengar. Sedan gick färden vidare till Staffanstorp där vi träffade brorsdöttrar och bror med fru som hade bröllopsdag. Sen åkte vi hem igen och bjöd Sofia på tvårätters. Sedan var det hejdåfest i Sofielund och så vidare.

Idag har jag sovit i princip hela dagen. Ätit för mycket har jag också gjort. Det känns som att all sparenergi var slut och att all sömnbrist tog ut sin rätt idag. Men det är ok. Det är ju söndag.

Imorgon ska jag promenera innan frukost och börja vara nyttig igen.

I övrigt har jag börjat känna mig väldigt förvirrad, glömsk och tankspridd. Om det beror på överdrivet alkoholintag den senaste tiden eller om det beror på skolan vet jag ej. Jag tippar på det senare. Den här skolan är ju faktiskt det enda stället jag blivit kritiserad för att jag varit organiserad på. Så något ska man ju ha lärt sig på två år. Då är det väl att vara förvirrad. Fuck them. Säger jag bara. Fuck lärarna, förutom Biggan och Ann. För övrigt tänker jag inte dricka mer alkohol nu. Inte på ett tag i alla fall.
Jag ska vara:
Nyttig.
Hurtig.
Pigg.
Glad.
Jag ska försöka se fram mot framtiden.
Jag ska försöka få min ekonomi att gå ihop.
Jag ska försöka klippa katternas klor.
Jag ska försöka att inte glömma bort att vattna blommorna.
Jag lovar.

Och så vidare.


Kommentarer
Postat av: Soffanpoffan

Tack så himla mkt för middagen! Ni är mina änglar! Truly. Och jag är så glad att ni trivs med mina gamla vänner o att dom trivs med er! Det är värt så mkt! NI är värda så mkt! Kärlek till er från mig i mängder! PUSS!

2006-05-29 @ 01:21:18
Postat av: Bibbi

Klippa, klippa kattklor! Klippa kattklor! Hey, you want to go to the bordershop? See you imorgon, tisdag för lite skönsång. Varför inte en speleman i täten =)

2006-05-29 @ 10:36:28
Postat av: Sofi

Hej söt! blev så glad av ditt inlägg! Fredagen var en undebar dag med sushi o fin fest! Jag kan klara mig långt på eran vänskap jag med! Love!

2006-05-29 @ 12:26:17
Postat av: Linnea.

fan! jag glömde ju nämna sushin!
fredagen var även sushi med malmös snyggaste människor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback