Fattig student söker frivilliga bidrag.

När jag var och handlade innan fick jag be kassör... Kassörskan heter ju den kvinnliga formen, men den manliga? Kassören? Nej, det blir fel, kassörskaren? Nej, inte så heller. Kassamannen? Där har vi det.
När jag var och handlade innan fick jag be kassamannen ta bort apelsinerna för jag hade inte råd med dom.
Om ni vill skänka mig en krona eller två så bara skicka ett mail så kan jag skicka mitt kontonummer till er.
Om tiggaren som stod där när jag gick in, en ung fräsh kille i 25-årsåldern, hade stått kvar utanför när jag gick ut hade jag kunnat säga: "Du har nog mer pengar i den där handen än vad jag har på mitt konot och i plånboken."  Han stod inte kvar. Tur var väl det. Det hade kunnat bli pinsamt.
Nåväl, jag har ju i alla fall mat för dagen och husrum. Thank god.

Jag har även ringt gnälligt samtal till Sydsvenskan, för vi har inte fått tidningen. Jag antog att vi hade missat att betala och det hade vi också men vi skulle ändå inte fortsätta med prenumerationen. Saken var bara den att jag trodde att man betalade i förskott och att man inte fick tidningen från och med den dagen man inte hade betalat. Så jag skulle helt enkelt ringa dit och kräva de där sex numrena vi aldrig fick i samband med flytten. Så var det inte. Det visade sig att vi var skyldiga Sydsvenskan pengar för den senaste månaden, tvåhundra riksdaler för att vara exakt. Men den snälla damen drog i alla fall av kostnaden för de där sex numrena vi aldrig fick. Så kan det gå.

Jag måste även ringa till Djursjukhuset och fråga hur det nu var med Frontline, för öronskabb på katterna. Fick ett recept på något preparat när vi kastrerade Thoth, men receptet är borta. Frontline fungerade ju dessutom utmärkt även fast det egentligen inte är till för öronskabb och det är antagligen billigare också.

Wellwell. Utgifter, utgifter och åter utgifter. Men var är inkomsterna? Var?!
Som sagt, maila mig, få mitt kontonummer och sätt in lite cash, så lovar jag att omnämna er här i bloggen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jag har en till bild men ingen mailadress att maila till.. :)

2006-11-14 @ 15:23:02
Postat av: erika

det ska vara från mig

2006-11-14 @ 15:23:27
Postat av: Daniel

Jag siktar nog på UNICEF, men önskar dig lycka till :)

Postat av: erika

haha jag tror vi kan slå våra påsar ihop. Varför är det så fattigt att vara student? Fattar de inte att vi är framtiden?? va vavava? Så, ingen peng i mailet.. Sorry. Hälsa Henning att det var fint sjunget och spelat i lördags!

2006-11-14 @ 16:39:49
Postat av: Konstanze

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Jag har knappt något kvar jag heller. Jag fick panta alla mina burkar i dag så att katten fick mat.Tur att man äter på jobbet

2006-11-16 @ 16:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback