The doktorsbesöksexperience.

Vi har en tradition av att inte gå till doktorn i min familj.
Vad det beror på vet jag inte, men det kan bero på att läkarna oftast säger Bogus bogus och så skickar dom hem en med ett Det går över och om man har tur så får man något recept och om man har otur får man några svindyra recept.
Idag hoppades den norska läkaren att jag hade skabb. Hon verkade bli lite exalterad av tanken. Äntligen lite action, tänkte hon nog. Tills hon kallade in en kollega som sa att Näe, det här är inte skabb och inte loppor och inga nässelutslag och ingen allergi och så tittade dom tillsammans i en läkarbok med jätteläskiga bilder i och funderade på vad det kunde vara. Den norska läkaren verkade bli lite besviken över att jag inte hade skabb. Jag däremot blev lättad och sa thank you god.
Det hjälpte inte att jag berättade att min mor fick en jätteovanlig form av Psoriasis när hon var lika gammal som jag som inte såg ut som Psoriasis. Dom skrattade bara och pekade på mig och sa Hahaha, så där ser inte Psoriasis ut. (Kanske inte men i alla fall i min fantasi.)
Till slut kom dom fram till att dom inte visste.
Jag ville få en remiss till hudkliniken.
Det ville inte dom att jag skulle få.
Till sist fick jag recept på antihistaminer och någon stark kortisonsalva and off we went to the drugstore och inga pengar hade jag utan stackars Henning fick punga ut med de 242 riksdalerna de där medlen som knappast behandlar orsaken till problemen utan bara döljer dom en stund, kostade. Jag påminde honom snällt om att han enligt soc är försörjningsskyldig mig, jag var helt enkelt ett dåligt drag.
Och skulle problemen inte försvinna måste jag komma tillbaka och åter betala 150 kronor för att kanske, kanske, förhoppningsvis få en remiss till hudkliniken.
Nu hoppas jag tametusan att detta hjälper.
Håll tummarna.

Kommentarer
Postat av: Danne

Hett tips! gå aldrig till vårdcentralen, dra direkt till sjukan istället. kostar lite mer, tar längre tid men man får oftast riktig hjälp. VC gör att man bara känner sig bestulen.. Kram

2006-11-22 @ 11:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback