Tre saker.

Igår färgade jag håret samt slingade och resultatet blev (och här väljer jag att använda Saras och Fridas omformulering av mitt inte så politiskt korrekta uttalande) att jag ser ut som en "lyckoflicka från baltikum" (shit, det kändes inte heller så PK att skriva, men det får ni ta). Men ja, ni kan ju kanske lista ut själva vad jag menade.

Jag fick nyss ett fruktansvärt sms av en vän, eller vad man ska kalla henne. Det löd som följer:
"Lyssna nu, du ska inte ringa till mig efter det jag berättar nu.
Det är inget jag vill prata om på telefon, vi kan prata om det senare.
Jag vill vara den första att berätta det för dig, jag vill nämligen inte att du ska höra det från andra.
Jag vet att du blir ledsen, men jag är säker på att vi kan prata ut om detta senare...
Bara lova mig att inte bli jättearg."


Och sen skrollade jag asnervös ner och så kom det:
 "Men... Det finns ingen jultomte."
Jag tror att jag dog en smula. Inte på grund av nyheten om tomten, men delen innan. Så får man bara inte göra. My god. Hade jag haft åldern inne hade jag antagligen fått en hjärtattack. Men, om ni har hjärta att använda er av det kan ni ju göra det, men det tänker inte jag göra.
Så det så.

En kursare till mig, Frida, har kommit på en jättebra idé! Ett mailfrågeformulär om julklappar som man själv fyller i och sedan skickar till sina nära och kära så att de själva kan fylla i och skicka tillbaka det, och kanske om man har tur, så kan man få några tips och idéer om vad man skall ge folk i julklapp! Supersmart! Så här lägger jag ut frågorna så ni kan använda er av det, den här varianten har jag själv lagt till och redigerat lite:

Samlar på: Manus (ej frivilligt dock)
Favoritfärg: Grön, turkos, brun
Saker jag vet att jag önskar mig: då hänvisar jag till Önskelistan på min
blogg- www.philinea.blogg.se
Saker jag tycker om: Att teckna, måla, hud/smink/hårprodukter m.m
Saker jag abslout inte tycker om: Datorprylar
Bästa bokgenre: My god, det var evigheter sen jag läste en bok. Allt utom
deckare kanske?
Bästa filmgenre: INTE fantasy (typ: sagan om ringen)
Bästa musik: inte NRJ eller Rix FM precis.
Saker jag känner vore överflödigt att få: Allt är uppskattat
Klädstorlek: M/38 oftast
Sko/strumpstorlek: 39/40

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: sofia

trist att du hatar den dær Linnea...jag ælskar ju henne ju...PUSS!

2006-11-29 @ 18:31:38
Postat av: Johannes

Smart grej, den där listan. Ska nog testa det, faktiskt... Och sms:et var ju skitkul! Ska eventuellt prova det med.

Postat av: Ammi

Håller med dig lilla gumman, om sms:et.
Så gör man bara INTE!
Känner man någon som helst empati med sina medmänniskor som man kanske inte alls vet vad de har upplevt, så är det ett väldigt dumt skämt att chansa på.

2006-11-29 @ 21:59:37
Postat av: astrid

hahaha! Jag hade pissat ner mig. shit vad tyket av henne. Puh. Nä, illa illa...

2006-11-29 @ 22:15:05
URL: http://astrid.blogsome.com
Postat av: Sanna

Smset var ROLIGT!! Lite skoj får man väl tåla...
Tänk på mig, sista delen av smset fick jag ju inte förrän flera minuter efter de första två tredjedelarna.. =P puss my love

2006-11-30 @ 00:52:08
URL: http://tofujunkie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback