Vitaminer och skittidningsträsket.

Henning är skitskraj över att bli förkyld lagom tills på lördag.
Om det hade varit jag som skulle göra något är jag absolut säker på att jag hade blivit förkyld. Alla stora händelser i mitt liv är nämligen kantade av en förkylning.
Det är p s y k s o m a t i s k t . Säger dom som vet.
När jag tog studenten var jag dock inte förkyld. Det är nog även den enda skolavslutningen jag inte varit förkyld på. När jag ska runt och söka kan ni till exempel ge er fan på att jag kommer att vara dödsförkyld. Men det skiter jag i. Jag ska göra det ändå. Jag har trots allt spelat föreställningar med lunginflammation och 40 graders feber. Det går. Då ska jag väl banne mig klara av tre minuter. Jag är inte så klen som ni tror.
Anyway, Henning har således köpt dundervitaminer, enligt Mr. Rob.
Jag drack imorse en brustablett utlöst i ett glas vatten.
Jävlar i min låda om inte skiten såg ut som... Fanta!
Oh my god, tänkte jag. Det här kan inte vara bra.
Den smakade även som Fanta Light, tror jag.
Med tanke på allt aspartam i den får vi verkligen hoppas att:
C-vitamin
B1, 2, 3, 5, 6, 12-vitamin
Biotin
Folsyra
Kalcium
Magnesium
och Zink
väger upp all den där aspartamen och alla dom färgämnena.

Igår gjorde jag ett test i skittidningen City om jag var lycklig. Man skulle svara Ja eller Nej på frågor av typen "Vaknar du upp till en underbar dag?" och sen skulle man räkna ihop antingen ja:na eller nej:na, det hade dom glömt skriva vilket, och sen fick man läsa i en spalt om man var lycklig eller ej. Då är min fråga bara: Vem fan vaknar upp till "en underbar jävla dag" i november?!

För övrigt var gratistidningsutdelarna osedvanligt enerverande igår. Om man går hemifrån och har bråttom till bussen vill man inte bli stannad för att få en tidning. Särskilt inte om man redan prenumererar på en dyr morgontidning. Och om man mot all förmodan skulle vilja ha en gratis skittidning kan man ta en själv. Eftersom gratistidningsställen står varannan meter över hela stan. I vilket fall som helst gick jag försenad till bussen och jag hade bråttom och jag kan ge mig den på att jag såg ut att ha bråttom också. Då skriker en brud i Punkt.se-jacka tio meter ifrån mig "VILL DU HA EN?!" Äh, näe. Och det borde du ha kunnat lista ut eftersom stället står närmre mig än vad du gör och jag inte har tagit någon. Pucko. Sedan när jag kom fram till övergångsstället vid Södervärn och stod och trampade otåligt eftersom det var röd gubbe och jag såg att bussen redan hade kommit och det äntligen blir grönt och jag småspringer över mot bussen. Då. Då, plötsligt, hoppar det fram en Punkt.se-jävel som ska försöka vara lite spexig och sticker upp en skittidning i nyllet på mig! Hoppar. Bokstavligt. Som "Tjolahopp- här får du en gratis skittidning att läsa när du ändå redan har läst sydsvenskan och har en massa viktig kurslitteratur att läsa på bussen!" Demonstrativt går jag och tar en Metro ur deras tidningsställ, för det är trots allt den minst sämsta av de tre skittidningarna.
Alltså.
Snart brukar jag våld.

Kommentarer
Postat av: Astrid

haha! verkar som om din gårdag och miin dag idag var lika jobbiga... hatar också gratistidningarna, ich de där individuell människohjälp. de är fantastiska, och jobbar för en underbar sak, men ibland vill jag skjuta nästa som kommer fram till mig med en pärm i handen... men sedan har jag å andra sidan en dålig dag... eller så är jag bara ond. jag godtar vilket som. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback