Welcome to Christmasville!

Idag har jag julpyntat och förstått varför det blir krig hemma hos familjen Bergström varje år den 23:e december. Jag har sett fram mot det här jättelänge men det var ett helvete av blod svett och tårar. Jag har sytt, jag har borrat, jag har spikat och bänt och böjt och lyssnat på Absolute Christmas (jag är såå pinsam!).
Det var nog en jävla tur att Henning inte var hemma, då hade det kunnat gå illa (jag blir lätt otrevlig när jag blir frustrerad).
Men, när han väl kommer hem ikväll kommer han nog att få en smärre julchock.
I might have taken it just a little bit too far. Oops.
Julstjärnan och adventsljusstakarnas sladdföring (?) kommer nog att få allvarliga underkännanden av sambo samt de sladdkunniga svärföräldrarna som kommer på besök i helgen. Well, den som vill får gärna göra om det om dom känner för det. Kanske även så att adventsljusstakarna kan stå i mitten av fönstret och inte i sidan. Hrm.
Det är inte så jävla lätt när man inte vet var förlängningssladdarna är!
Ibland är jag en sån jävla brud.

The doktorsbesöksexperience Part two:
Jag har även varit hos doktorn igen idag. Det var roligt. Hur det nu kan vara det hos doktorn. Men det var det. Vi lattjade och höll på, jag och doktorn. (Jag vill kunna säga farbror doktorn för det är så mycket roligare, men hon är ju en kvinna och knappast en tant.) Jag gillar när läkare har självdistans.
Läkaren: Jadu, nu har du i alla fall blivit bedömd av tre läkare!
Jag: Ja, det är ju inte så illa...
Läkaren: Och alla har sagt olika! HAHAHA!
Så, jag fick inte veta något idag heller. Men dom tog i alla fall fyra rör med blod av mig. Inget piggar upp som lite åderlåtning på morgonkvisten! Det var också roligt. Och så skämtade dom om Blodcentralen när jag var nervös och berättade att när jag var där för att bli blodgivare sa dom att jag inte hade något att sticka i.
Läkaren: Det har du visst det! Det är ju jättemycket att sticka i! Det var säkert studenter, HÖHÖHÖ!
Sen var dom snälla och sa att om jag måste komma tillbaka ännu en gång så fick jag komma gratis. Sen tyckte farbror doktorkvinnan att jag skulle sticka halsdukar att ge bort i julklapp när jag tjatade om att jag inte hade råd med mer svindyr medicin som inte hjälper eller att komma tillbaka igen. Jag får nog omvärdera min syn på läkare och vårdcentraler, i alla fall i juletider.

Frida och Robban: Jag vet att jag skrivit delar av den här bloggen som kommentarer till er, men ibland fastnar jag för vissa fyndiga och roliga formuleringar och använder dom igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra förtydligande! Hur kunde jag missa? :)

Postat av: Frida

Det gör ingenting! Det är bara roligtatt läsa det två gånger. =)

2006-11-30 @ 18:16:34
URL: http://fridensliljor.blogg.se
Postat av: Nina

Hej, läste att du önskade dig en ny bettskena, antar att du lider av bruxism som ofta orsakas av stress. Jag har samma problem och jag är trött på det och har till och med börjat tejpa (bruntejp, silvertejp rekommenderas INTE ;) igen näsan på natten så jag INTE har någon möjlighet att bita ihop utan tvingar käkmuskulaturen att slappna av. Det tyckte jag var en jättebra idé eftersom bettskenan i sig bara förhindrar slitaget på tänderna men tar inte alls bort bitandet (om du inte har tur), som sagt var idén mycket bra - tills tungan blev torr som en öken! Vaknade av at jag var tvungen att gå upp o dricka, undrade hur det fungerar när man är förkyld - då torkar inte tungan ut. Men antar att man då är mer "slemmig" (nice) i käften vilket löser problematiken. Efter några nätter var tungan lika torr på morronen som mitt pekfinger SHIT! Så då fick det vara nog. Fick ett tips (jag vet jag tycker själv likadant) om en nackkrage med megnater i alltså en Nikken krage (ja vet pyramidspel o skit fungerar det verkligen???) Men jag var i behov av en ny bettskena eftersom det gått hål på min (mjuk betskena). Jag insåg att en ny sådan kostar ca 800kr och en nackkrage med lite magneter hittade jag på blocket helt ny för 600 (de sålde ut för de la ner företaget DÅ kan man ju undra hur bra det fungerar, eller så är folk för skeptiska så det blir ingen business alls vad vet jag???) Jag resonerade så här at OM nackkragen skulle fungera så är det en billig lösning på ett stort problem, billigare än bettskenan och på den biter jag ju ändå så det är ju som sagt bara för att skydda tänderna. WELL, sagt och gjort, jag fick hem nackkragen och testade. Har den då och då om jag sitter vid datorn eller TV:n. Jag tycker att det har hjälpt, eftersom min bettskena var sönder sover jag nu utan. I början visste jag inte om kragen hjälpte men så glömde jag av att använda den i nån dag eller två och då var jag där o gnagde o bet igen. Innan kunde jag direkt säga när jag vaknade att jag hade bitit ihop, tänderna ömmade på exakt det ställe där jag bitit ihop mest. Nu kan jag inte känna ett sånt exakt ställe och det är nog ett tecken på att det åtminstone har minskat denna omedvetna aktivitet TJIHOOO!!! Jag har svårt att avgöra nu när jag vaknar om jag bitit ihop eller ej. Förr försökte jag ändå slappna av när jag skulle sova men det blev alltid så att när jag började somna in så var käkarna ihopklistrade igen, men numera kan jag gå och lägga mig och somna in på ett mer avslappnat sätt UTAN att jag behöver koncetrera mig på att vara just avslappnad (blir ju väldigt avslappnat då hehe NOT) men det finns ju massor med avslappningsövningar o grejjer oxå, men jag tror faktiskt att denna kragen har en förmildrande effekt. Sen om det har med den lilla extra värme som görs eller inte det vet jag inte, har ibland undrat vad som hänt om man testat en placebovariant. Jag kommer nog inte testa för huvudsaken för mig är att det hjälper. Visst var detta en fin solskenshistoria och NEJ jag är INTE återförsäljare för NIKKEN-produkter, tänkte bara ge en medmänniska ett bra tips (ja trot eller ej det finns såna numera). bara för o vara extra änglalik så letar jag upp en på blocket så du kan se hur de ser ut. Nej jag hittade ingen bild men en ann abra sida http://www.humanisten.se/artikel.php?id=12
ren jäkla bullshit jag håller med, konstigt att det hjälpt på tandgnisslet men det kanske är för värmens skulle eller att jag hoppas så mycket att jag därför inbillar mig hahaha. ja världen är allt bra skum! HEJ HEJ

2006-11-30 @ 18:58:22
Postat av: elin

tack för tipsen... den länken jag vill ha bort är längst ner på sidan där det står länkar:) inte för att det e så roligt.. får göra nytt försök imorron, nue det göra sig iordning dags o en förhoppningsvis bra spelning o kväll på voodo lounge me clara..
puss

2006-11-30 @ 19:01:04
Postat av: Emelie Eleonora

Fan Linnéa vad bra du skriver. Farbrordoktorkvinnan -där söog du verkligen huvudet på spiken. Jaja, det är ju tur att jag kan skratta i dagar som dessa. Du vet vad jag menar. Men ärligt talat, det känns SÅÅÅ skönt nu. Jag är fri -alltså ut på grönbete. Så mycket grönbete det kan bli i Skåne i december...snarare brungråbete... URK!
Kram kram

2006-12-01 @ 00:03:54
Postat av: Linnea.

Nina: Jag vill ju gärna tro att det finns snälla människor som bara vill hjälpa å vara snälla, men självklart blir jag liiite misstänksam ändå med ett så engagerat inlägg. Därför har jag konstruerat ett test för att se om du är på riktigt. 1. Hur länge har du läst min blogg? 2. Hur hittade du min blogg? 3. Har du någon egen blogg/hemsida? :)

Emelie: Tack! Jag blir väldigt glad av sådant smicker! :) Det värmde. Jag vet vad du menar och hoppas att du känner dig lättad! Enjoy! Fredagskramar Linnea.

2006-12-01 @ 19:17:37
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Johannes

Vadå studenter?! Vi är fan bäst på det här med att sticka folk, då alla läkare bara: Gör det du, jag pallar inte... =)

2006-12-01 @ 23:25:23
URL: http://svegard.blogg.se
Postat av: fxrn

Att Nina är 600 kr fattigare gör mig varm.

Men det är väl en lögn det också.

2006-12-04 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback