Action i Lund.

Vi gick mot bussen. Regnet öste ner.
Det regnade ännu mer.
När vi trodde att det inte kunde regna mer kom det en sån skur jag bara vara med om en gång förut, i Florida. En tropisk regnskur. Ni vet en sådnär regnskur som man ser i filmer och man säger "Meh. Sådär blöt blir man ju inte efter bara en sekund!".
Så blöta blev vi efter en sekund. Och vad gör vi?
Vi börjar springa.
Vad trodde vi?
Trodde vi att vi skulle kunna springa ifrån regnet.
För det gick inte.
Jag har aldrig varit så genomblöt i hela mitt liv. Jeans. Jackan rakt igenom. En sur yllesjal. En tung bomullssjal, tröjor, min tygväska med alla mina dygnsura papper och kollegieblock och sedan en trevlig halvtimmes dyng(heter det dyng eller dygnsur?)sur bussfärd mot  Malmö. När jag kom hem serverade Henning underbara toasts. Thank god for that man.
Snipp snapp snut, så var den ganska ointressanta reflektionen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback