Frystider.

Nu har den börjat. Frystiden.
Den började idag.
Det har inte hjälpt med jacka och sjal och höstpjux.
Det hjälper inte att vara inne.
Det enda som hjälper är att ha massvis med tröjor och strumpor på sig och att ligga under ett tjockt täcke, alternativt en filt framför teven och dricka varm choklad.
Den har börjat nu och tänker inte gå över förrän i juli.
Må oktober, november, december, januari, februari, mars, april, maj och juni vara skonsamma mot oss frysare.
Det här kan man läsa om oktober i bondepraktikan:
"Om löven icke vilja gärna falla av träden, då bliver det kall vinter. Kommer tordön i denna månad, det tecknar hårt år och stor storm."
Löven har inte fallit och åskan (tordön) gick senast i förrgår.
Jag bävar.
Jag fryser.
Och jag kommer att frysa länge till.

Kommentarer
Postat av: Malin

jag fryser oxå :( inte kul!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback