Här var det hi och här var det hå och här var det glada älgar!

Jag satt och pluggade och kunde inte riktigt koncentrera mig för att radion var på. Så jag satte på en skiva. En hemgjord sådan med Djurens Brevlåda av James och Karin.
Inte så smart ur pluggsynpunkt för nu gick det verkligen inte att koncentrera sig, man bara måste lyssna på texterna och sjunga med. Och det var ju väldigt passande med tanke på jakttiden som är nu.
Eller vad sägs om:

Hur ska jag göra för att komma över vägen.
Hur ska jag göra för att komma över dit
Här har jag stått nu och väntat fler veckor
och alla bilarna dom bara kör förbi.


eller den här klassikern:

"Vi älgar har samlats här i kväll
för att prata om hur vi ska göra
för att få det bättre här i skogen.
Älgarna har ju tidigare alltid fått
bestämma över sig själva men nu har
vi fått vissa problem som vi måste
ta itu med."


Åh! Det är så himla bra! Gå in här och läs, lyssna och lär av dessa finfina barnsånger!
Jag menar:

Titta nu noga på vår fina päls
Passar inte lika bra på vem som helst
Alla kan väl se
att den sitter rätt bra där den är
Vi är här, vi är här, vi är här
Hermelinos


Och:

Älgarna säger att de äro skogarnas konungar
Älgarna säger att de vilja vara ifred
Älgarna säger att skogen är deras boningar
Och ingen får komma och störa där älgarna är

Älgarna säger att skogen är till för att vara i
Älgarna säger att träden är till för att ha
Älgarna säger att skogen är älgarna paradis
Och ingen får komma och ta det som älgarna har 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

HerreGud! Jag är också James och Karin-fan! Hört hitsen: Sagan om Stefan, jag vill ha vitaminer, dagen då skogen brann...etc? Har dom på cd om du vill låna och bränna. Rekommenderar det. Faktiskt. Härligt foto på er med havet bakom! Åh, Halland är bra snyggt och avslappnat på vissa platser! Kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback