Oinspirerad.

Kvällens kulinariska smaksensation består av: En portion idealmakaroner. Hemkokta. En matsked riktigt smör. En matsked grönsaksbuljong. Mums! Så kan det gå när man lagar kvällsmat till sig själv. Jag lagar helst inte mat. Och jag lagar ännu mindre hellre (haha, vilken rolig mening) mat till mig själv.

Veckans betyngande skoluppgift består i att gå på två av scenskolans föreställningar av Stjärnan och kyssen och sedan knåpa ihop en föreställningsanalys på den. Det låter väl inte så jobbigt? Det låter väl nästan kul?
Saken är bara den att jag hellre hade suttit uppkrupen i soffan tillsammans med min underbara sambo och kollat på Desperate Housviwes ikväll och Top Model imorgon. Och ätit nötter och druckit varm choklad med vispad grädde. Både jag och Henning är nämligen grymma på att röra ihop hemgjord varm choklad. Ni vet, old school, med kakao och socker. No Oboy eller taskiga kopior in our house.

Så, nu sitter jag här med mina gamla makaroner och väntar på att gå och se en föreställning jag redan sett en gång. Tough luck.

Kommentarer
Postat av: Konstanze

Tänker försöka se den i helgen. Teaterhögskolans telingar alltså...

Postat av: Fridens liljor

Ja, visst är det nästan en kul uppgift? Jag kom på det när jag kommit hem. Men bara nästan va?

2006-11-01 @ 01:26:57
URL: http://fridensliljor.blogg.se
Postat av: Johannes

Det snöar just nu, och är kallare än jag ens vill tänka mig, så jag tycker att ni ska bjuda mig och bibben på varm choklad snart, för att värma våra frusna lemmar.

2006-11-01 @ 10:00:02
URL: http://svegard.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag fick fråga Helge om du var med oss i Florida. Det var du. Jag har inget- verkligen inget- minne av det överhuvudtaget. Jag kommer knappt ihåg resan alls. Konstigt. .y

2006-11-01 @ 11:50:07
Postat av: Sofia

gamla mackaroner kan man gøra roliga med hjælp av mjølk. man stuvar helt enkelt ihop mjølken o mackaronerna o så vips! har man mumsiga mackaroner!har inte ætit så mkt stuvade mackisar på två månader som hær i Oslo! :) GOTT! Ikvæll blir det faktistk det åxå! Ska førsøka hålla mig vaken till reprisen av en uppstoppad hund...vet inte om det går... var den bra..? igår gick jag till biblan o uppdaterade bloggen lite faktiskt! PUSS!

2006-11-01 @ 18:48:11
Postat av: Konstanze

Uppstoppad hund var mkt bra. Jonas var lysande. Tycker i alla fall jag. Men jag är ju bara en nörd som gillar kultur.

2006-11-01 @ 19:28:11
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Linnea.

uppstoppad hund var mkt bra, tycker jag iaf. men jag är ju bara en nörd som gillar kultur. ;) torkel petersson var också lysande.

2006-11-01 @ 23:19:32
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback