Pausunderhållning.

A is for age: 21. (Haha! Kom på nu att jag innan idag gick och funderade på att jag skulle fylla 21, omajgad, jag ska ju fylla 22 for crying out loud!)
B is for booze of choice: René Barbier. Eller ölölöl.
C is for career: None. Någon form av kulturnågonting.
D is for your dad's birth date: 1949.
E is for essential items to bring to a party: Mig själv, gärna Henning också.
F is for favourite song at the moment: En låt av Henning.
G is for favourite game: Rappakalja is the shit!
H is for home town: Homeby är Ugglarp i Halland.
I is for instruments you play: Leksakstrumpet.
J is for jam or jelly you like: Longing.
K is for kids: Brorsdöttrar Sanna och Lina och Hennings systerson Malte då. Våra katter å våra bebisar men det räknas väl inte enligt alla, men enligt mig och dom heter Bast och Thoth.
L is for living arrangements: Fetaste stället på Möllan, Malmö.
M is for mother's date of birth: 1952.
N is for name of your crush: Henning. Men hans föräldrar borde döpt honom till Fining. För han är finast i hela världen.
O is for overnight hospital stays: Jag var på sjukhuset på natten när alla tvingade mig att åka ambulans (fick åka taxi, ambulanserna var upptagna med viktigare grejer) till Varbergs Lasarett när jag och Nicke hade dansat på halt stengolv och jag ramlade från enochenhalvmeters höjd med röven rakt ner i stengolvet. Jag trodde jag dog, men jag vet att man inte kan göra något åt sånt. Men vi, jag och Sanna, åkte dit och var sketafulla och hade sketaskoj innan vi åkte hem för självklart hade jag inte brutit svanskotan. Några dagar senare blev jag ledsen när jag fick akuträkning på 300 spänn på posten.
P is for phobias: Järnvägsövergångar och hissar. Alla som åker hiss är lata (undantaget Daniel och Jean eftersom dom bor på typ trettielfte våningen i Kina).
Q is for quotes you like: "Varför anstränga sig i onödan?" - ett talesätt jag myntade när jag gick typ i åttan och kunde käka hur mycket choklad som helst, dricka hur mycket cola som helst och äta precis hur mycket som helst utan att det syntes ett dyft. Jag tränade inte och behövde inte anstränga mig för livet levde sig självt. Nu borde jag mynta ett nytt för nu anstränger jag mitt ass off i princip hela tiden.
R is for relationship that lasted the longest: 4 år, 2 månader och  8 dagar. Imorgon är det 4 år, 2 månader och 9 dagar. Och så vidare.
S is for sartorial style: Jag vet inte vad sartorial betyder.
T is for time you wake up: Målet är 08.30 varje dag, men ibland är det tufft. Man blir lat av att plugga. Men ibland blir man skärpt av att plugga. Idag gick jag till exempel upp 08.00 en söndag. Det ger 1000 pluspoäng i självdisciplin.
U is for underwear: Vanligtvis.
V is for vegetables you love: Det har alltid varit allt utom pepparrot (krydda?) men det börjar jag gilla så jag får nog säg allt utom koriander (absolut krydda).
W is for weekend plans: Den här helgen har ägnats åt tentan och goda vänner, nästa helg skall ägnas åt storskoleprover.
X is for x-rays you've had: Plenty of mina tänders.
Y is for yummy food you make: Ähm... Räknas äppelpaj? Däri ligger min expertis.
Z is for zodiac sign: Stenbock. Enveten jävel.

Förlåt för svengelskan. Jag måste få språkanarkista lite efter all korrekt tentasvenska.
Nu tycker jag att ni skall kopiera den här bloggen, lägga in den på era bloggar och fylla i era egna svar.
Ok?



Kommentarer
Postat av: Bibbi

TÄnkte slå upp ordet du inte kunde i ett lexikon på internet. Fick svaret: "Ordet sartorial finns inte i lexikonet!"
Jahaja...

Postat av: Linn

Ha ha.
Jag tyckte att du hade skrivit att hennings førældrar skulle døpa honom till FINNIG. Jag fattade finte vad du menade, innan jag insåg att jag bara læst fel.
Det hade varit rætt roligt om han hade hetat finnig faktiskt.
Ursækta de konstiga bokstæverna, men ær man i danmark så ær man i danmark.
løøøv.

2006-11-03 @ 09:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback