Tentamina.

Att låsa bloggen under tentaskrivandet har visat sig vara ett utmärkt sätt att inte kunna hitta på en massa andra saker under tiden att göra (även om det inte är något jag rekommenderar er, för då får ju inte jag något att läsa).  Nu unnar jag mig lite annat skrivande eftersom jag är färdig med dagens inplanerade skrivning. Jag har avhandlat hur Kung Oidipus motsvarar Aristoteles idealdrama och hur hans Poetiken har kommit att påverka franskklassicismen och även förromantiken i Tyskland. Kul va? Svårt, men kul, faktiskt.
Jag knapprar på tangenterna så det glöder och lyssnar samtidigt på klassiskt. Känner mig som något slags psycho när jag sitter här. Men klassiskt är ju nästan det enda man kan lyssna på eftersom det inte finns några sångtexter att sjunga med i och fastna i.
Vilket högtravande språk man får av att ägna sig åt tentaskrivande.
Blaa, blaa, blaa.

Kommentarer
Postat av: Konstanze

Jag läste också Teatervetenskap fast på min....öh...gulp...trodde aldrig jag skulle vara tviúngen att skriva så...på...min....(nu kommer det, jag blundar) ..T....I....D hete det ju Drama-Teater-Film

Postat av: Konstanze

Appropå klassiskt..aktare för trollflöjten den finns inspelad med svensk text...då måste man sjunga med till slut

2006-10-27 @ 16:31:56
URL: http://kulturnorden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback