Dagen efter... Sorgligt.

Tänk att jag visste inte att Malmö hyste så många puckon.
7.5 procent har röstat på Sverigedemokraterna i kommunvalet.
Det är ju ett skämt.
Nej, det är det inte. Det är det som gör det så läskigt.
Det är mer än vad folk röstat på både mp och v. 
Det är roligt att jag skämtade om att det skulle bli kul att se hur det står till i Vellinge kommun, där jag gått i folkhögskola i två år, och så får dom den högsta siffran på moderaterna i Sverige!
Jag tyckte det var sorgligt när Persson sa att han tänkte sluta, jag började ju gilla honom på slutet.
Men, det var ett bra val för Miljöpartiet i alla fall. Sämre för Vänstern.
Men jag försökte i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Henning

Sjukligt med SD alltså. Man kan bli mörkrädd för midre. Kram

Postat av: Sofi

Vellinge ær ju skånes rikaste kommun. Dær har alltid moderaterna segrat... Sorgligt men sant..

2006-09-18 @ 10:38:09
Postat av: sofia

fan vad pinsamt att man bor i Malmø kænns det som... men man får jobba før att bekæmpa skiten! Tur att vi bor dær på ett sætt, så att det inte BARA ær idioter menar jag...

2006-09-18 @ 12:02:48
Postat av: Daniel

Otroligt tråkigt med SD:s framgångar, och det är intressant att många också insett (förlåt Linnea) att både V och MP förutom några kärnfrågor faktiskt för helt orimlig politik (behöver "medborgarlön" ens nämnas..?) och knappast är så bra för någon.

Oavsett partifärg (även om min blev "avslöjad" i det förra inlägget) måste man väl ändå säga att det är en seger för det demokratiska samhället att vi äntligen tar en paus från S samt att vi för en gångs skull har en majoritetsregering! att styra Sverige med ca 35% av rösterna är INTE demokrati!

Hursomhelst önskar jag att jag var där och fick debatera med er! Snyft.

Kram

2006-09-18 @ 14:02:47
URL: http://peterpanie.blogg.se/
Postat av: elin

ja e mkt besviken pa hur valet gatt..har dock en sak att bekanna...ja rostade aldrig! dumma ambassaden hade bara oppet en dag, o inte fan visste ja vilken dag det var.. ja far itne skylla ifran mig dock, var MITT fel,skulle kollat. ja! ni far emigrera hit!! kul kul! efter detta kanner itne ja for o flyta hem anda! puss

2006-09-18 @ 14:47:10
Postat av: Linnea.

daniel. nu avslöjade du nog dig själv, du vet väl inte hur mina nära släktingar röstat? ;)

2006-09-18 @ 15:47:33
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Daniel

Ha Ha! Ok, men nu vet du ju då ;)

2006-09-18 @ 16:19:56
URL: http://peterpanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback