Det var på håret. Höhö.

Var på en hårmodelluttagning med en känd frisör från HOLLYWOOD. Yeah.
Blev inte uttagen, men det var nära!
Jag fick i alla fall en konsultation.
Han sa: "I usually take 250 dollars for a consultation". Så det var ju trevligt av honom att vi fick det i alla fall. Han hade ju inte behövt liksom, han hade ju kunnat vara hur divig som helst.
I vilket fall som helst tyckte han att jag skulle permanenta(!) håret jättesmått där uppe och mindre lockar nedtill och korta längden "it needs to go up"  för att "You´re a long girl" eh, jaha, sen när?. Han tyckte färgen var bra och att jag skulle hålla det åt det ljusa röda hållet. Eller orange "I like orange, but NOT cherry!" och att luggen skulle vara rak.
Och har man fått ett sånt här råd borde man ju verkligen se till att göra något av det. Saken var bara den att det kostade 2200 (Holy lord!) kronor på den salongen. Och eftersom min frisör har flytt till Irland så ringde jag till en frisörskola här för att kolla om dom kunde fixa det, och det skulle dom göra med glädje. Det kostar ju också förstås, men i alla fall hälften så mycket.
Det är najs. Så om en vecka har jag förhoppningsvis en ny och roligare frisör.
Yes!

Kommentarer
Postat av: Malin

skopunkten såklart. kanon bra ställe när man har dåligt med pengar =)

Postat av: -r

mitt internet har dött jag återkemmer när det funkar igen.

2006-09-27 @ 16:51:18
URL: http://megalodon.blogg.se
Postat av: Bibbi

Var skall du klippa dig? Jag behöver nämligen också fixa till mitt hår! Namn, tel, adress? Kram!

2006-09-27 @ 17:32:44
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Anonym

Ska du permanenta dig?! Sofia skriver ihop en personlista as we speak så snart kan du hænga med i allt som hænder hær i oslo. Syltetøy betyder sylt by the way..
Lav U Puss

2006-09-28 @ 09:16:28
Postat av: Sofi

Ja det var jag som skrev førra inlægget... glømde namnet.

2006-09-28 @ 09:22:33
Postat av: Daniel

Jag hatar verkligen att låta som en förälder, men brukar inte du klaga på att du inte har några pengar..? 1100 stålars för en frisyr?!? Merde!

2006-09-28 @ 13:26:56
URL: http://peterpanie.blogg.se/
Postat av: Sofia, din bejb

oj, en permanent alltså! Jag ær dock lite skeptiskt mot uttalandet "mindre lockar dær uppe o større ner till" Hmmm... imorogn kommer du førresten att få en novell i din mail! KUL va! PUSS!

2006-09-28 @ 15:21:06
Postat av: sofia

Linnea, vænta nu..impro what?!?!?!? berætta!

2006-09-28 @ 15:24:59
Postat av: Linnea.

menne, det kommer att kosta mindre. klippning, färgning, slingning går på 600, permanent har jag ingen aning om vad det kan gå på OM jag ska göra det.
japp, improgrupp på onsdagar, skitkul! du skulle vart här bejbe!

2006-09-28 @ 17:34:09
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Bibbi

Hejhallå! Tacksam för numret, kan kolla nästa fredag. GÄRNA öl på tisdag. Ja. Jag fattar inte detta med MAF - kan du förklara! Vad, när, hur, gratis? Ogratis? Folk? KOmmer gärna på onsdag om jag kan...har lovat malin att vi ska simma, se om vi kan skjuta det till torsdag...hmm...check check! Kram!

2006-09-28 @ 17:34:29
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Linnea.

daniel: jag måste förklara på ett bättre sätt. såhär: om jag t.ex spenderar 1000 kronor i månaden på saker som jag blir glad av, t.ex smink, kläder, hår osv, helt enkelt sånt som jag tycker är kul är det samma sak som om henning t.ex köper en gitarr eller musikprylar för 3000 kronor. hade man inte gjort det här hade man haft 1000 resp. 3000 kronor i månaden över att lägga på hög, men, man hade inte haft kul. man hade SPARAT, men inte varit ute och druckit öl och haft kul, men, man hade sparat. vi har alla olika hobbys och såna här grejer är bland andra mina hobbys. MEN, om jag skiter i det och sparar i ett år, har jag sparat ihop hela 12000 kronor att göra nåt för, men inte haft kul resten av året? (1000 kronor är ungefär vad jag har över efter alla månatliga avgifter) hänger du med, du får förlåta men jag blev lite irriterad.

2006-09-28 @ 18:06:33
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Daniel

Det förstår jag inte att du blev irriterad över. Jag bryr mig inte vad du lägger dina pengar på, och du behöver inte försvara dig. Jag kan väl ändå tycka att det är dyrt, eller?

2006-09-29 @ 02:59:43
Postat av: Berætta før SOfia NU!

Men før fan! Nu skriver du ett mail till mig o berættar ALLt om det dær MAF, Impro skiten! Jag blir ju arrrrg! Nyfiken som faen! Jag døøør! Halllååå! Någon berætta innna jag sprængs!

2006-09-29 @ 09:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback