Förbenad.

Jag är så förbannad nu.
Kärringen nedanför skällde ut mig en morgon för att vi hade ändrat tvättid från 12-17 till 07-12 och hon trodde vi skulle tvätta 07-17.
"Så förstår du väl att du inte kan göra?!" Typisk taggarna utåt, sur från början-brud. Jag förklarade lugnt och sansat att det inte var så och gick och lade mig igen. Men jag funderade ändå på varför hon skällde ut mig när hon själv hade "bokat" (vi bokar inte här, utan sätter upp lappar eftersom vi blev lovade ny tvättavla efter att den gamla tydligen blivit uppeldad, när vi flyttade in i april, men den har inte kommit än) en tid från 12-22 några dagar tidigare.
Tänkte inte mer på det.
Förrän igår, när hon bokat 14- 22. Hallå?!
Vad jag förstått det som är tvättiderna här 07-12, 12-17 och 17-22 (men jag kan ju inte veta säkert eftersom jag aldrig sett någon tvättavla).
Skit samma tänkte jag. Men idag när jag skulle ner och boka 17-22 för oss idag istället hade hon TA MIG FAN bokat 17-22 idag också! Fastän hon tvättade igår.
Jag tog mod till mig och gick ner för att ställa henne mot väggen. Men hon var inte hemma. Då rinner ju modet ur en och man vågar inte gå ner en andra gång.
Så nu sitter jag här och är frustrerad.

Btw. Första dagen på Universitetet kändes skitkul och spännande!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gammelsmurfen (jag alltså) e såååå stolt! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback