Hypersuperdupersnabb!

Idag har allt gått i en hiskelig fart.
Får man bara in den där stressade känslan kan det gå utav bara helvete. Även om man tror att man ska få en hjärtattack ibland.
Jag har: gått upp halv nio, morgonpromenerat med Sanna i pildammsparken, gjort solhälsningen, duschat, ätit frukost, vilat i en halvtimme, läst ungefär 200 sidor (50 ur Livet en dröm och 153 sidor Hamlet), diskat, ätit gröt (igen) till lunch, klätt på mig och sminkat mig på tio minuter och sprungit ut och mött Erika, sprungit runt på Triangeln, lämnat tillbaka för stora Leggings, kollat alla affärer efter Leggings med spets men inte hittat några bra, sprungit till Synsam, väntat irreterat i en kvart och Erika var tvungen att gå, fått nya linser (Yes!), sprungit in på triangeln (igen) och nöjt mig med ett par halvdanna, glömde köpa örhängen, sprang in på systemet, köpte två öl, slapp visa leg, förvirrade kassörskan genom att tala stressat och osammanhängande när jag försökte vara kul och trevlig (ytterst misslyckat), sprang vidare till pfaff och köpte sidenband samt spets, sprang sedan hem för att fortsätta läsa de 20 sidor ur Teaterhistoria som också ska läsas till imorgon samt laga mat. Allt detta för att hinna gå på teater ikväll. Slog alltså på datorn för att boka biljetter och fann att pjäsen vi skulle se inte går alls ikväll.
Gött.
En hel dag i stressens tecken för- ingenting!
Vissa saker borde man kolla upp i förväg.
Men, man får ta det onda med det goda och det goda är ju att jag har fått väldigt mycket gjort. En extremt intensiv och stressad dag. Den där stresskänslan i magen och hjärtat är ju lite... Intensiv, bara. Känns som efter att ha spelat en hel pjäs (vilket förvisso är jäkligt gött, men det känns inte riktigt som om min prestation idag är lika bra som det). Men, den ska bort nu när jag ska försöka lugna ner mig och laga mat i godan ro och läsa de däringa tjugo sidorna jag har kvar utan hjärtat i halsgropen. Hoppas inte förslappningen fångar in mig igen bara. Det hade ju faktiskt varit bra om jag kunde sy färdigt allt det där jag ska sy, ikväll också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback