Smedjan.

Vi ska skriva en dramatikanalys på ett grekiskt antikt drama över helgen. Vi har valt att skriva om Kung Oidipus för jag har rätt bra koll på den eftersom vi satte upp den som slutproduktion på gymnasiet.
Antagligen den sämsta produktionen jag varit med i.
Jag tittade just på Dvd:n som spelades in på premiären.
Det var fruktansvärt plågsamt. Men väldigt, väldigt roligt.
Och oj vad jag saknar Smedjan!
Och jag saknar allt som har med Smedjan att göra.
Skolan och Nya Paraplyteatern. Och när vi gick vägen fram och tillbaka mellan skolan och Smedjan varenda dag och hur vi hatade det då, men det var bra pratstunder och det är bra minnen nu.
Och jag saknar Patrik och Mikael och Öystein och Christian, som alltid, alltid, alltid peppade.
Och jag saknar Elin och Disa och Anders!
Jag har inga bilder från smedjan alls. Bara i papperskopior.
Men här kommer en annan bild från teater i Falkenberg. Fast en helt annan teater.
Nämligen Teater Boudoir Intim. En bild från premiären på Den girige i regi av Gun Jönsson, sommaren 2004.

frosine

Kass kvalitet, jag vet. Men digitalkamera var nytt då.



Kommentarer
Postat av: Bibbi

Se ut så när vi dricker öl! Det core häftigt!

Postat av: Linnea.

haha. jag behöver bara dricka tillräckligt många så ser jag snart ut så. ;)

2006-09-12 @ 21:37:31
Postat av: elin

ahh ja saknar med...det VAR faktiskt mysigt, eller sa e det bara sa att vi endast kommer ihag de bra sakerna nu! haha, fast det e ju bra :)
vad gor disa o anders nu?

2006-09-13 @ 14:31:09
Postat av: Danne

Hola! Vilken snygging! Kom på att jag träffade faktiskt Disa & Dennis på Uppsala Reggae?! Glömde bort att hälsa till er. Never forget that Rock N roll is swing-a-ling! Smoke rock 2 be retro! Aiiiiight!

2006-09-13 @ 14:48:03
URL: http://garabedian.blogspot.com
Postat av: presidenten

DEN SÅG VI!!!
Ungarna älskade den!!!
Så nice att sitta på teater utomhus och se riktiga människor spela bra på riktigt (istället för den vanliga inomhus-tv:n)

2006-09-21 @ 20:10:20
URL: http://presidenten.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback