Undanflykter.

Jag är väldigt bra på att göra saker istället för att plugga.
Läsa tidningen, blogga, läsa bloggar, sy, äta choklad, betala räkningar, ja nästan allt som går att göra förutom att plugga.
När jag väl pluggar är jag dock väldigt bra på det. Det går i en rasande fart och jag lär mig mycket. För är det någon egenskap vi tre barn fått nedärvt så är det en väldigt god studieförmåga. Och det är ju tacksamt. Men det känns ändå fel på något sätt att plugga på en söndag. Det är ju vilodagen, var det någon som sa.
Men, det är trots allt mitt eget fel. Jag pluggade ju inte de där åtta timmarna i fredags som det tydligen är meningen att man ska göra varje dag när man studerar heltid.
Så, nu borde jag ta tag i mig själv och läsa om den där fruktansvärt tråkiga pjäsen av Lope De Vega (en av spaniens främsta renässansdramatiker, ja ni ser ju själva vad jag lärt mig) som jag lyckats läsa 50 sidor av 200 utan att lägga någonting på minnet.
Om jag gör det, behöver jag bara läsa en pjäs till innan föreläsningen imorgon.
Nu. Nu ska jag göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback