Allt är bra.

Jag har bra vänner, fint väder och en vacker man som spelar vackra visor. Det har blivit en och annan glass vid havet på senaste och många trevliga kvällar med underbara och fina vänner. Jag kan fortfarande bli glad och tacksam över att vi bor där vi bor, precis på/vid möllan. Jag är färdig med mitt Brechtpaper och imorgon är det seminarium. Imorse gick jag upp klockan halv sex och cyklade till mitt sommarjobb och i villaområdet fick jag känna en liten doft av fuktig vårmorgonträdgård och syrener, det var underbart mitt bland all stad. Jag tror jag skulle dö om jag skulle jobba med ett sådant hjärndött jobb år in och år ut. Samma, samma varje dag. Aldrig, aldrig att jag skulle kunna bli fast på ett sådant ställe. Men det är bra att ha på sommaren, fast det i Slöinge var nog lite bättre, men Malmö är Malmö och sommar utan landet i Halland kommer att bli lite tufft men jag ska åka hem och bada i riktigt salt vatten och gå på Cowboy såklart. Varje år vid den här tiden tycker jag att det är spännande att leva med nya val och möjligheter men sedan stagnerar det när hösten kommer och man vet vart man ska men nästa höst kommer nog att bli spännande också eftersom jag nog bara ska gå C-kursen och sedan söka journalistutbildningen också. Förutom teater och bildgrejer och kanske jobba också för att tjäna lite pengar för att resa lite. Men inte för att hitta lösningen för den har jag redan och inte för att hitta mig själv heller för mig har jag också utan mest för att åka till USA för att det är ett helcrazy land där folk är tjocka och fula och ganska dumma. Men som med allt annat får man se vart livet för en. Nu siktar jag mest på att rita, måla, vänta på vänner som är på andra kontinenter, umgås, skriva B-uppsats samt att uttnyttja mitt presentkort på Systembolaget till helgen.
Det är bra.

Kommentarer
Postat av: .y

Låter underbart! Blir cowboy i år? Var nån som sa "Pär bor ju inte hemma längre".. Har han sagt nått? Kram o haj.

2007-04-17 @ 09:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback