Väckningstjänst.

Inatt drömde jag att Thoth (katten) blev stucken och nästan dödad av en skorpion. Det var jättejobbigt för han är inte försäkrad, bra påminnelse drömmen. När jag hade vaknat kom han och stack tassen i min hand och somnade. Helt crazy katt det där.
Innan så ringde en kvittrande stämma (F) och väckte mig sjungandes:
"Godmorgon, godmorgon, hör fåglar sjunga glatt!"
"Öhh..."
"Vad gör du?!"
"Tja, vad brukar man göra såhär dags på lördagmornar?"
"Sover du?!"
"Mmm..."
"Jag ställde klockan på sju för att inte sova bort min ledighet!"
Meh shit. Himla käckt. Bruden är ju knep.
(Dessförinnan hade jag blivit väckt av en blöt puss på kinden av H som gick till jobbet.)
H är alltså på öppet hus på jobbet och här sitter jag och degar och hemma hos sig är F och är käck. Jag får väl käka frukost och göra mig i ordning och bege mig ut på la stada med galningen tvärsöver.
Ikväll blir det fest hos kollektivet på Ronnebygatan för att fira andra inflyttningsfest/att de målat om/att bomben är borta. Najsbajs.
Nu havregrynsgröt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Att bomben är borta?!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback