Hemmave.

Åkte hem för att leva ljuva lantlivet i sisådär ett dygn. Men mest åkte jag hem för att fira den ömma modern som fyllde år.
Klicka för att se större.


Katt.


Hund.


Krabba.
Vi stötte även på en ny sorts maneter som jag aldrig sett förut. Om jag har lyckats googla rätt heter dom kammaneter eller havskrusbär. Säkert något som kommit in med något barlastvatten och som inte hör hemma här och som stör den naturliga floran yadayada och som kommer att ödelägga hela kattegatt och så vidare men fascinerande var dom i alla fall. Bror och ena brorsdottern passade även på att ha ett litet möte med brännmaneten.


Snyggaste droppslottet i stada.


Världens finaste brorsdöttrar.


En typisk morbror.


Ugglarp!


Kräftskivan.


Plenty snäcks.

Den halländska resan har innehållit allt en halländsk resa ska innehålla. Träff med halländsk, skånsk och småländsk släkt. Massor av broms och blinningbett. Bad. Sandslottsbygge. Lek med djur. God mat. Och så vidare.

När jag skulle åka hem idag var jag sjukt nöjd över att ha fått en X2000-biljett billigare än en Intercitybiljett. Men säg den lycka som varar. Jag hamnade ju självklart i vagnen from hell. Femtielva hormonstinna kids från Ståkkålm som skulle på kollo i Hässleholm och en morsa med två sockerspeedade kiddon som for runt och skrek och var skitstöriga, som ju barn är.
När vi kom till Lund fick vi inte komma längre för någon hade valt att avsluta sitt liv någonstans på rälsen mellan Lund och Malmö. Den människans död kom ju att beröra många, kunde jag inte låta bli att tänka. De flesta blev nog mest irriterade. Jag undrade om jag var den enda som tänkte på att det faktiskt var någon och någons familj som hade det jävligt pissigt just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det här du bor? http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1137999,00.html
.y

2007-08-11 @ 08:29:53
Postat av: Linnea.

ehe he, ja. det satt lappar om det på våran dörr. man kanske skulle gått ut och samlat in lite och sålt vidare för dyra stålars? ;)

Postat av: Sofia

vad är ett blinningbett???
miss u...

2007-08-12 @ 19:23:30
Postat av: Linnea.

blinningbett? menne uhu? googla blinning så vet du. kliar gör det iaf. saknar dig också snäckan! imorrn efter jobbet är det du och jag helt fabunkra på Debban! deal? or no deal? heee. heee.

2007-08-12 @ 20:55:36
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback