Du, du och allt om dig.

Du. Hur du lagar världens godaste mat. Hur dina händer är dom vackraste världen någonsin skådat. Hur du ser ut när du åker skateboard. Hur du låter när du sjunger. Hur du spelar gitarr. Hur du ser ut när du spelar och sjunger gitarr. Hur du har sju gitarrer men mest spelar på en. Hur du samlar på instrument, en banjo, en mandogitarr, två elgitarrer, en bas, fem munspel, en tramporgel, ett piano, en synt, massvis av percussions och de sju gitarrerna förstås. Och massvis av andra musikprylar som jag inte förstår mig på. Hur du hatar att jag lämnar lådorna utdragna. Hur du ler mot mig. Våra promenader om sommarkvällarna. När jag fastnade i en fiskekrok och knappt kom loss längst ut på piren i Glommen. När du sa att du älskade mig första gången och jag hade din röda Arbetaren t-shirt på mig. När du tyckte att jag sa jag älskar dig för ofta. Alla avsked på stationen. Hur jag åkte till Malmö varenda helg och mina vänner tyckte att jag struntade i dom. Hur många timmar jag spenderat på tåg för att komma till dig. Hur vi lagade marängschwiss och åt i sängen i ditt studentrum. Hur du har varit med mig på min 18-årsdag. Min 20-årsdag. Min student. När jag fick mitt körkort. Hur du har tröstat mig när jag inte kommit in på scenskolan. Hur du har stått ut med alla mina konstiga egenheter. Hur du alltid vet bäst. Låtarna du har skrivit till mig. Hur du tycker jag är vacker när jag är som fulast. Hur många gånger jag har gråtit för att jag saknat dig. Hur jag inte tycker att jag är värd dig. Hur du vägrar att bada på sommaren. Hur du älskar våra katter fast det var jag som tvingade på dig dom. Hur du överlevde när däcket exploderade på motorvägen och hur tacksam jag var för det. Hur rädd jag var när du var i Kina. Hur rädd jag är för att leva utan dig. Hur du spyr så fort du är tvungen att rensa kattlådan/ge katterna mat/ser något mögligt. Hur du är världens godaste människa. Hur du aldrig har begått en ond handling mot någon någonsin. Hur vi spelade krocket en hel dag i stekande sol så att vi båda blev brända för att ingen av oss egentligen tål sol. Dina vackra fräknar på armarna. Och i ansiktet. Ditt tokroliga sätt att dansa. Att du blir skitsur för att jag alltid vinner över dig i sing-star men att du låtsas som ingenting. Hur vi kollade på Sagan om ringenfilmerna dagen innan julafton. Hur du alltid tycker tvärtom när jag tycker något är snyggt baraföratt. Hur du anstränger dig för att få tag i räkmacka till min födelsedagsfrukost. Hur du är så jävla envis och jag också och att vi båda accepterar det och tycker att vi själva har rätt. "Så enkelt är det bara." Hur du kan ligga en hel dag och titta på teve. Hur du kör bil. Hur du får mig att känna mig bäst i världen. Hur jag är sämst i världen. Hur du tvunget vill ha en sommarstuga i norrland. Hur du tycker att ett barn ska heta Papadopolus. Hur jag inte vet om det är ett skämt eller inte. Hur jag hatälskar att du alltid kollar mig i ögonen när du pratar med någon annan. Dina händer. Dina händer. Dina händer. Hur du alltid tycker att det är ok att jag köpt ett par skor till fastän både du och jag vet att jag inte har råd, egentligen. Hur vi skulle bo i ett kollektiv med alla våra vänner, i skåne, med cykelavstånd till havet och ... och sitta i gungstol och ... och dricka vin på altanen med alla våra vänner. Hur vi ... på stranden under stjärnorna. När vi åkte från strand till strand den kvällen vi blev tillsammans. Hur det var den vackraste stjärnhimmeln jag någonsin sett. Hur du vägrade tro att det där som flög runt där uppe var ett ufo. Hur jag fick låna din tröja för att det blev kallt. Hur du skrev att jag var en ängel, när du hade lämnat av mig hemma. Hur vi lyssnade på Cohen när vi drack kaffe på natten de första gångerna vi träffades. Hur vi lyssnade på Cohen i bilen, den där natten när jag inte brydde mig om hur fort du körde fastän jag egentligen hatade att åka motorväg. Den 14 augusti 2002. Hur du aldrig har varit svartsjuk. Hur jag aldrig har varit svartsjuk. Hur svartsjuka aldrig har varit ett problem för oss. Hur jag cyklade hem, full och lyckligast i världen den natten jag blev kär i dig, julafton den 6 juli 2002. Hur du spelade Keops och De mördades fria republik och New England. Hur du spelade Harvest Moon och hur mycket det är våran låt. Hur du aldrig tvättar grönsakerna. Hur jag älskar dig och hur jag hatar mig. Hur du drack upp alla mina matpengar när vi var på Liseberg. Hur jag skulle kunna döda för dig, inte dö, döda! Dö kan vilken idiot som helst göra. Hur du lärde mig åka snowboard i Åre trots att det innebar att du inte själv fick åka några roliga backar. Hur du alltid kommer när jag kallar. Hur konflikträdd du är och hur galen det kan göra mig. Hur jag skrev det här för längesen, men både du och jag tyckte att det var för tidigt att publicera det. Hur du tyckte att jag skulle censurerar vissa bitar, och hur jag gjort det, för att både dina och mina föräldrar läser det. Hur jag fick krypa ner hos dig inatt och krampaktigt hålla om dig och gråta tills alla tårar tog slut (fastän dom egentligen aldrig tar slut).
Hur du vet allt om mig och jag allt om dig.
Hur jag inte vet hur jag ska överleva utan dig?

Kommentarer
Postat av: Frida

Inget blir någonsin mer detsamma.

Postat av: Ikkan

Med risk för att låta känslokall (utan avsikt); Man kan inte leva på fina minnen. Värdesätt nuet, båda två!

2007-12-17 @ 12:50:54
Postat av: Emma

Jag sitter med tarar i ogonen i Thailand och vet inte vad jag ska saga.

2007-12-18 @ 13:58:23
Postat av: Linnea.

Hur Jonkan sa att: "Det är hos dig och Henning i erat hus på landet som vi alltid kommer att fira midsommar i framtiden!"

2007-12-18 @ 20:14:15
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback