En trea för fyra.

Det där med att bo själv gick ju inte riktigt som planerat.
Henning har köpt en lägenhet och jag ville ju verkligen ha kvar den här lägenheten. Jag menar, trea mitt på Möllan med stor balkong i söderläge. Så vad gör man?
Jo, man föreslår en mycket kär vän att skippa den planerade frankrikevistelsen och komma och bo här med mig istället. Den mycket kära vännen ska fundera på det ett tag och sen händer inte så mycket. Under tiden erbjuder jag två andra mycket kära vänner att komma och bo med mig eftersom det började brinna lite i knutarna med uppsägningstid och dyra hyror och så vidare. Som tur var nappade de kära vännerna på erbjudandet och sa upp sin lägenhet som de hyr i andra hand med en månads uppsägningstid förra torsdagen. I månadsskiftet flyttar de in här. Jag blev till en början lite rädd eftersom en av de kära vännerna är inredningens motsvarighet till fenomenet "bridezilla" och jag fick MMS med en uppritad karta över vardagsrummet med tillhörande färgprover och inredningsförslag.
Men.
Då hörde den andra mycket kära vännen plötsligt av sig på ett inspelat meddelande på mobilen som jag hörde när jag kom över till Sverige igårkväll. Det löd ungefär "jag har nu tagit mig i kragen och insett att jag inte kan åka till frankrike, jag vill bo med dig". Panik! Den mycket kära vännen hade sagt upp sitt studentrum i Lund och om icke Malmö längre var tillgängligt skulle våren för den kära vännen vara tvungen att spenderas hemma i Karlshamn hos morofar. Well, tänkte jag, min säng är ändå enochåttio och vi har ju sovit två i den innan så vafan! Kom och bo med oss! Nu skulle bara förslaget läggas fram för de två andra kära vännerna som skall bo här.
Planeringsmöte med tillhörande lussekatter var inplanerat igårkväll och de kära vännerna hade redan ritat upp vartenda rum i lägenheten med inredningsförslag och färger och allt möjligt annat (help me god) och mitt förslag om att den stackars förlorade vännen från Karlshamn skulle få bo med oss gick igenom med hjälp av förslaget att hon får bo tre månader i taget hos oss så får vi se om det funkar, plus att månadskostnaden för hyra, el och telefon blir ungefär 1900 kronor i månaden. Halleluja.
Så. Fyra brudar i en trea. Och två katter varannan vecka. Det kan bli hur galet som helst. Men även hur grymt som helst.



Hur kan det bli fel?

Kommentarer
Postat av: fiorella

Giggar din blogg :)

Postat av: sanna

Ha en bra dag=)

2007-12-03 @ 11:37:03
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Sofia

hehehe, ni e fyra brudar i en trea o vi e tre brudar i en fyra :) BRUDAAAAAARR! fett! Vi måste ha många brudmiddagar tycker ja. :) PUSS

2007-12-03 @ 12:23:12
Postat av: Linnea.

fiorella: tacktack! :)
sanna: jo tak i lige måde! :)
sofia: hell yeah! det kan du räkna med! jag har tänkt på det att varje gång vi ska festa eller hänga blir vi
automatiskt 7 stycken, och då är ju bara vi inräknade, haha! hur ska det gå när hela gänget ska käka middag/förfesta/bakishänga, då blir vi ju typ 15 pers eller fler som ska få plats någonstans, haha.

2007-12-03 @ 13:05:53
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Linnea.

plus att vi ju numer också då har toves daniel och hans vänner, hehe.

2007-12-03 @ 13:06:33
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Frida

Men shit! Vad fint att det har löst sig!

2007-12-03 @ 23:12:11
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback