Helgen.

Saker som jag funderat över. Korta sammanfattningar på grund av förkylning och tidsbrist.

  • Nu vet jag varför jag prenumererar på Sydsvenskan. Skitbra hallmatta. Suger upp smuts och vatten. Det ultimata är sju stycken eller fler. Rekommenderas dock att man lyfter på ett hörn då och då för att se till att inga viktiga räkningar göms där emellan och förblir obetalda. 153 kronor i månaden för dörrmata. IKEA gofuckyourself.
  • Jag trodde jag var odödlig efter influensavaccinationen. Det var jag inte. Är förkyld igen för andra gången inom loppet av en månad. Jag hade ju precis blivit frisk. Nu kan man inte heller skylla på att det är influensa och casha in sympatier. No good.
  • Jag köpte en dator för 5.500 i fredags. Den är jättefin att titta på och var rolig i ungefär fem minuter. Sen skulle man installera och sitta och glo på skiten i fem timmar. Sen skulle det brännas musik och bilder från den ena datorn till den andra och det tog hundra år och sen skulle man lägga in CD-skivor och skriva in artister och låtnamn manuellt och det tar ju hundra år och är skittrist. Men som sagt. Den är fin att titta på. Och detta leder oss vidare in på en punkt som inte är så stor att det får bli en egen punkt utan mer ett konstaterande: Det är bra att ha rika bröder när man kommer på helt såhär plötsligt att de där 1500 kronorna som fanns kvar på kontot efter datorinköp måste gå till bussochtågkort imorrn. Det är förresten inte bara därför det är bra att ha rika bröder. Dom är bra att ha alltid annars också. Jag har världens bästa bröder. (Nu har jag varit snäll också, vilken bonus.) God jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback