Virrig, darrig, stirrig, raska på nu dumma flicka!

Mamma. Läs inte det här.
Som vanligt för mycket kaffe och för lite föda.
Lovade mig själv att inte äta pasta till lunch/middag/whatever en gång till.
Istället blev det havregrynsgröt. Mmm, denna kulinariska sensation som doftar ljuvligt av... hö?
Loads of kanel och äppelmos så går det ner. Och till det ett glas vintaminbrus med apelsinsmak (urk) för att undvika skörbjugg.
Om någon skulle vlja äta mig nu skulle jag antagligen bli förpackad som väldigt mager kalkon. Skulle inte ens duga att göra julskinka av. Ytterst lite att gnaga på på revbenen.
När jag var hemma häromsistens sa pappa om mina händer, vilka vanligtvis brukar vara föremål för diverse komplimanger:
"Har du sett Sjunde Inseglet? Dina händer ser ut som Dödens när de spelar schack!"
Well... Tack?
Sova kan jag göra när jag dör och äta... Det kan jag väl göra till jul?

Tillägg: Woho! Karin ringde precis och frågade om hon skulle köpa med sig en falafel till mig! Yes! Jag behöver inte gå svältdöden till mötes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback