Hemtenta- konsten att göra allt annat än det man ska.

Så är det bara.
Städa, diska, umgås, blogga.
Imorse kom Anticimexdamen. Så himla trevliga är dom där på Anticimex. Men jag kan inte låta bli att undra- är det ett medvetet karriärsval? Är det något man utbildar sig till? Vad står i arbetsannonserna?
"Vi söker dig med gediget intresse och viss erfarenhet av att döda ohyra.
Plockade du också av benen på flugorna när du var liten?
Då är det antagligen DIG vi letar efter!"

När hon var färdig och jag hade gjort mig redo för att avlägsna mig från lägenheten sa hon att jag inte alls behövde gå. Men då hade jag redan ringt och väckt Fanny och beordrat henne att sätta på kaffe och datorn var redan avstängd så jag tänkte att jag lika gärna kunde gå dit ändå.
Himla bra med en vän som utbildar sig till Make-upartist. Här sitter man sunkig i tentakläder och med en snygg festmakeup. Har även fått allmosor i form av typ tio ögonskuggor och en rouge eftersom Fanny har fått en sminkväska stor som en resväska med allt hon behöver.
Tentan går framåt och jag kollar hur många tecken det är kvar var annan minut.
Just nu ligger jag på ungefär 7000 tecken utan att egentligen ha behandlat någonting. Bara 3000 tecken kvar.
Nu, åter till Buena Vista Social Club i högtalarna och onödigt dravel i Word.

Kommentarer
Postat av: elin

definera tentaklade! haha.
skriv nu sa du blir klar snabbt o kan leka me dina ogonskuggor!

2007-02-08 @ 14:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback