0+

Är min blodgrupp och jag är frisk och nu välkommen att lämna hur mycket blod jag vill, nåväl, i alla fall 4 deciliter tre gånger om året på blodcentralen. Var så god världen, här är mitt bidrag.
Jag lämnar blod! Kan jag skrika till greenpeacerna och röda korsetarna på gatan. Kanske funkar även på Punkt.se-utdelarna och City?
Eller, jag kan i alla fall skrika så när jag har lämnat blod för första gången, när det nu blir.
Ganska tråkigt dock att ha 0+ får jag säga, Sveriges näst vanligaste blodgrupp. Jag trodde att jag hade åtminstone 0- som min mormor tydligen hade. Well, en bra sak är ju iallafall att jag kan ge blod till alla, utom -:arna. Kan bara ta emot av 0:orna. Ge blod!

Idag har vi haft föreläsning. Fyra timmar Norénpjäs på film. Det var lika kul som det låter. Men I love Norén.
Nu börjar äntligen livet igen. No more dega. Hela veckan är fullkomligt upplanerad. Jag älskar att planera. Planera och skriva listor är något av det roligaste som finns. För om man behöver göra det betyder det att man har mycket att göra, vilket är lika med kul. Nu gäller det bara att följa planeringen och det är lätt. Lätt och roligt.
Först mat.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag ger flitigt bort mitt 0- till höger och vänster, så händer det dig något så räddar jag dig! Tyvärr kan du väl inte rädda mig i gengäld, men, men...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback