Alla helvetets kval.


Vägglöss. Det är dom som har käkat på oss de senaste månaderna. Iväg med katterna för imorgon kommer AntiFuckingCimex och ska spruta lägenheten full med gift och dom är tydligen seglivade dom små jävlarna så det kanske behövs besprutas en gång till. Och en gång till. Och en gång till.
Jag läste om några i Malmö som hade fått sänkt hyra på grund av vägglöss, plus en totalrenoverad lägenhet. Man kanske skulle köra på den linjen?

Och det var ju verkligen inte lägligt med tanke på tentan på torsdag. Och så sticker man tidigare iväg från tentapluggandet för att man ska fixa några ärenden, som det så fint heter när någon fyller år, och på vägen hem börjar cykeljäveln hacka och jag kunde dött, så jag kommer inte längre än hem, men jag kom i alla fall hem. Men när ska jag nu fixa några ärenden? För jag cyklade för jag inte har råd med busspengar, ska jag gå? Gå?! Ända dit. Nej jag tror inte det.

Och när jag nu sitter här och lider alla helvetets kval tillsammans med en kopp kaffe och böcker som förblir olästa på köksbordet och en tenta som jag kommer att köra på i bakhuvudet och funderar på varför just jag är en så satans dålig skådespelare som ingen vill ta vidare i några prover, kan jag inte låta bli att undra...

Kan det bli värre?

Kommentarer
Postat av: SOFIA

DET VAR MAMMA, PAPPA O OSCAR SOM RINGDE. SÅ KÆNN INGEN STRESSS! PUSS

2007-01-16 @ 14:32:38
Postat av: elin

ja det kunde det faktiskt vara, men jag nojer mig med att saga nej for tillfallet!

2007-01-16 @ 14:47:02
Postat av: Anonym

OKEJ!

2007-01-16 @ 14:47:08
Postat av: Anonym

Hej! Nä, jag missuppfattade inte för jag uppfattade inte. Var därför jag frågade. :)
Körde en tjej som sökt en massa teaterskolor men inte kommit in men så hade hon precis varit i Malmö o provspelat o gått vidare.
Jag tror det kommer gå, ge det bara tid (synd att tid i det här sammanhanget är 6 månader). Många som säger att man för söka flera gånger om.

Jag vet, det här är inget som du inte vet, o det är sånt som jag abra hört. Men vill egentligen bara komma till att du inte ska ge upp. Du är bra. .y

2007-01-16 @ 17:47:00
Postat av: Linnea.

ylva: hehehe. åh, om det ändå bara hade varit 6 månader. nu är det tyvärr ett helt jävla fucking år vi snackar om. buhuhu. :´´(

Postat av: Anonym

NÄJMÄNGUVD! Är det därför u har haft utslag och sånt?!? Vad hemskt!!! Ni måste klaga. Hoppas ni får både totalrenovering och sänkt hyra i så fall. Om ni vill. Jag drömde förresten inatt att jag bodde i en husvagn med en jättealkoholiserad pappa och mina tre småsskon. Jag kollar för mycket på tv.

2007-01-17 @ 21:32:21
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback