Det där med stress och andra funderingar.

Det verkar som att jag är en sån människa som inte märker att jag är stressad förrän jag bryter ihop. Idag var det min stackars mamma som fick ta emot mitt skäll, gnäll och yyylande. Himla bra att man har en mamma som man kan gråta ut hos ibland. Man önskar bara att hon var här eller jag där och att man kunde kura ihop sig som en liten unge i mammas trygga famn. Det behöver nog alla ibland.
Som tur är går det inte så långt innan man bryter ihop sådär så att man hinner kurera sig i tid.
”Du kanske ska ta ett bad?” Förelog Henning. Så det gjorde jag. Det var skönt. Meckade in radion i badrummet och la mig med tända ljus och radion på och mitt i dvalan väcks man av en katt som fiskar efter ens knä och är orolig för att man ska drunkna. Ett abrubt uppvaknande i den lilla dvalan.
Mitt bästa avslappningstips: Släpp ut badvattnet men ligg kvar och följ med det ner så att säga. Rätta inte till er om det blir obekvämt utan bara koncentrera er på andningen ända tills allt vattnet runnit ut. Såå najs.


Henning måste tyvärr sova i sovrummet själv inatt eftersom jag vägrar. Anticimex sa att vi måste det annars kan vi inte få veta om dom är kvar, bedbugsen alltså. Han vill att jag ska sova i hallen så att vi kan prata åtminstone. Men det vill jag inte, det är för nära dom små krypen och lite risky att få morgontidningen i huvudet. Det kommer att bli ensamt i vardagsrummet. Men jag har ju katterna där i alla fall.


Pratade med Ylva innan. 20 minuter från hennes mobil. Det är bra med vänner som man inte pratar med så ofta men som det ändå bara flyter på med, precis som vanligt. Precis som om man aldrig hade lämnat varandra. Vilket vi inte gjorde heller, medvetet.


Elin också. Det är så bra med henne, för när hon kommer hem till Sverige så är hon alltid lite hemma i Falkenberg och lite hemma hos oss i Malmö. Det tycker jag är fint.
Jag måste åka och hälsa på henne men jag vågar inte flyga. Jag drömmer mardrömmar om det med jämna mellanrum. Och kom nu inte med: ”Att flyga är det säkraste transportsättet” för jag veeet det och jag gick själv runt och tjatade om det innan jag blev flygrädd och jag älskade verkligen att flyga. Men fobier är inte rationella.

 

 


Enkelt
Är
Det
Bara

 

 

La tut, la tut!


Kommentarer
Postat av: elin

bäjbe va söt du, men eran lägenhet e ju lite som mitt 3ehem,hehe
ok, nytt argument FÖR att flyga, minst 10ggr billigare och snabbare! det du! pusspuss
du måste komma,om du kom paddys w.end så e ja ledig lör-mån. o kan ta ledigt fredan med. o hela stan e glad o full o dansar i flera flera dar!

2007-01-31 @ 22:01:36
Postat av: Bibbi

Ingen fara! Jag har gjort en skog av ett paraply. Brrr!

Postat av: Bibbi

Hoppas våren kommer snart!! Ta det lugnt, Linnea. Andas. Du kan få låna mitt skogsparaply för en mer naturlig känsla i stan. Kram!

2007-02-01 @ 12:49:05
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Ikkan

Flyg med Sebastian i slutet av maj när han ska se Dave Mathewes band i Dublin!!!
LA TUT LA TUT!!!

2007-02-01 @ 13:02:40
Postat av: Linnea.

menne, jag blir inte mindre flygrädd av att åka med någon. ex: erikas sebastian eller: elins mamma.
OM jag skulle åka skulle jag absolut åka med henning men det skulle inte göra mig mindre rädd. så jag blir nog varken mindre rädd av att åka med seb, elins mamma, eller att det är 10 ggr billigare och snabbare. tyvärr. :)

2007-02-01 @ 15:10:23
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Sofia

La tut la tut! Du behøver inte flyga før att komma till Oslo...du vet det va...? PUSS!

2007-02-01 @ 15:10:37
Postat av: elin

då får du väl skita i och komma till dublin då, samt till alla andra platser i världen dit man flyger, om man inte vill spendera 50ggr längre tid på att resa...

2007-02-01 @ 20:16:51
Postat av: Linnea.

sluta va så sur elin. du lär väl stanna i dublin för alltid så jag har nog tid att komma över den där rädslan och tid att komma å hälsa på.

2007-02-01 @ 21:57:43
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: elin

nej! nasta anhalt e australien, sa du borde passa pa nu,haha! o jag e inte sur, det e freeeeedag! woohoo

2007-02-02 @ 14:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback