En bud-get.

Ekonomin är ett återkommande tema hos Ibsen och Tjechov och Bergström.
Enligt min nuvarande beräkning av Februari månad ligger jag på minus 250 kronor ungefär. Och då är hyra, alla räkningar och utgifter medräknade utom mat och nöje. Alltså, ingen mat och inga nöjen får förekomma i februari månad. Det känns lite... tungt!
Jag börjar bäva inför sommaren och jag kan verkligen inte låta Henning försörja mig på sin pisslön. Man kanske borde skriva det där samboavtalet så jag kan få soc i värsta fall. Eller så kanske jag borde köpa en trisslott. I värsta fall är det trettio hela kronor i sjön men i bästa fall kanske jag vinner en sisådär tjugotusen i månaden i tjugofem år och det skulle ju inte vara helt fel. Men jag är ingen lottmänniska. Det är som dom säger tur i kärlek- otur i spel.



Eftersom det har varit så mycket negativt på bloggen på sistone har jag kommit på en grej som ska heta "En bra sak om dagen" och jag börjar nu.

En bra sak om dagen 1: Katterna har kommit hem och jag och Henning har det trots allt mysigt i våran tälttillvaro i vårat infekterade hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

AHA! Där har hoppet om miljonen kommit tillbaka! :) :)

Hmm.. Jag borde kanske börja spela mer då..

Postat av: elin

nar aker ni till are?

2007-01-19 @ 14:54:46
Postat av: Anonym

jag har fan inte tur i spel heller.

piss

2007-01-20 @ 19:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback