Hangover.

En enda stor baksmälla.
Varför börjar man varje nytt år så här?
Nästa år (i år) måste jag verkligen sluta fira nyår. Samma antiklimax och samma alkoholöverdos varje år.
Och så känns det lite tomt.
Liksom vad ska jag göra nu och jag borde börja plugga inför tentan och jag borde börja motivera mig men jag känner inget sånt. Jag är bara en enda stor omotiverad degklump.
Och så känns det som att man glömmer att njuta under tiden. Elin har varit här och det har varit jättebra men jag glömde liksom att njuta av det under tiden. Det gör man ofta. Och nu ångrar jag att jag inte bara njöt av det för nu känns det ensamt för det är redan över och jag hade väntat och sett fram mot det så länge. Lite som julafton.
Man glömmer njuta. Hela tiden. Det enda som finns kvar nu är bildbevis.

Det känns som om jag inte har sett dagsljus på flera dagar. Och det har jag väl egentligen inte heller. Varit uppe länge, vaknat sent och när man väl är redo att möta världen igen så har det blivit mörkt.
Detta eviga mörker.
Det enda jag kan tänka på nu är de första vårkvällarna. När vi envist intalar oss själva att det är varmt och vår och när vi tar tillvara på minsta lilla solglimt och släpar med oss filtar och grillar och öl till parken och njuter till solen går ner då vi tvingas inse att vi inte längre kan sitta kvar och så går vi hem till någon och fortsätter där.
Eller när träden slår ut och man känner sig sådär riktigt lycklig och levnadsglad som man bara gör på våren. Glad över att ha överlevt sex kolsvarta månader till.

Jag vill inte tentaplugga. Jag vill inte skriva uppsats i vår. Jag vill inte göra någonting just nu. Förutom att ta en restresa till något varmt ställe och lapa i mig lite D-vitaminer. Fast egentligen vill jag inte göra det heller eftersom jag då skulle bränna mig sönder och samman och få feberfrossa. Fan.

Nu är det bara att härda ut.
Härda ut.
Men det är svårt.
Lika svårt för oss alla.

Kommentarer
Postat av: elin

vad gullig du e.. i din depressiva ångest,hehe!
ja hade jätte roligt på nyår, men roligast av allt var att se dig,som vanligt!o vi ses snart igen, om mamma får sin vilja igenom ses vi om typ 14 veckor, till påsk alltså!
men vi har ju alltid skypen tills dess :)
puss

2007-01-03 @ 00:20:41
Postat av: Daniel

Vi har en extra säng, och du får gärna bo här ett tag. Men jag vet inte om det är så mycket roligare...

Postat av: Mikael

Det här nyåret konsumerade jag inte en droppe alkohol. Vid tolvslaget låg jag i min säng och läste en bok medans jag lyssnade på Sigur Rós.

Låter det tråkigt? Men jag kan säga att det var den mest harmoniska nyårsafton jag firat hittils. Börjar man bli gammal tro när man föredrar det lugna framför supa supa bang bang!

?

/Little M

2007-01-03 @ 18:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback