Jag hatar teater.

Fick just reda på att superduktigahimlabra Sara inte gick till tredje i skitståkkålm.
Jag hatar teater för att jag älskar det så mycket.
Den äter liksom upp en inifrån och det absolut värsta är att jag vet att om jag inte får hålla på med teater kommer jag att bli en bitterfitta (förlåt) som försöker intala mig själv att jag är lycklig med villa, volvo och vovve och tre äckliga ungar fast innerst inne gnager tanken om att livet kunde varit bättre. Och då hjälper inga back-upplaner om journalist, jurist eller florist i hela världen för jag vet att jag inte är hundra om jag inte får göra det.
Fanfanfan.
Man blir så jävla ledsen när man inser det.
Men än har jag inte gett upp.
(Jag har ritat en teckning om det här.)

Ps. Jag har blivit lurad. Maränger är inte alls svårt att göra. Maränger är skitlätt att göra. Mamma har präntat i mig att det är skitjobbigt. Det måste vara för att:
a. Jag var liten när jag ville göra maränger och hon tyckte det var skitjobbigt med kletande unge.
b. Hon tyckte det var lättare om jag bara tog maränger eller marängbottnar från affären om jag ville ha det.
c. Hon gick på hushållsskola när det inte fanns elvispar och faktiskt var skitjobbigt att göra maränger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Adde söker också en massa men kommer inte in han heller. Verkar som att man får söka ett par gånger iaf. Ge inte upp! Har aldrig sett dig o vet inte om du är bra, men jag tror på dig.

Grattis i förskott.

2007-01-06 @ 20:26:33
Postat av: Anonym

Från jag. .y

2007-01-06 @ 20:26:42
Postat av: Mamma

Älkling! Grattis på födelsedagen!
Kanske har du rätt i alla tre påståendena om maränger.
Du kommer att hålla på med teater på ett eller annat sätt, jag känner väl dig. Framför allt är du så envis och målmedveten så att du aldrig ger upp.
Annars får du väl göra som Anna-Lena Brundin:
Skriva en egen pjäs.
Snart ringer alarmet på din födelsetidpunkt, då ska jag ringa dig istället.
Älskar dig!

2007-01-07 @ 12:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback