Kannibal i badkaret?

Hela förmiddagen och middagen och allt vad det blir har det låtit konstigt från badkaret.
Och jag med min livliga fantasi har bara kunnat tänka på att det är den där kannibalen som går fri i Malmö stad som legat där och tryckt.
Jag har tänkt tankar som Henning kanske inte låste ordentligt när han gick och jag har känt efter på dörren och han hade låst ordentligt men kannibalen kanske kröp in genom rören och la sig under badkaret för att gömma sig. Men, han ger sig bara på sina gamla proffesorer och kvinnliga studenter som han pluggat ett gammalt ovanligt språk med, gick det att läsa i tidningen. Och var pluggar man ett gammalt ovanligt språk om inte på SoL-centrum! Jag ligger risigt till. Även om jag inte pluggade ett gammalt ovanligt språk 1990 eller när det nu var.
Man går aldrig säker.
Men nu har jag sakta börjat inse att frånvaron av en katt och ommöblerandet av badkaret efter rensning igår kanske har gjort att kattstackarn som brukar gömma sig där har fastnat. Jag kanske borde gå och börja en räddningsaktion nu.
Fast hon lär ju inte direkt bli uttrokad i alla fall, jag ska ju snart duscha.
The kannibal better watch out eller komma ut om den inte vill bli blöt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänker inte kommentera dina fantasier eller dina nojor, de som beror på att du inte alls gjort vad du hade föresatt dig idag.
Hoppas bara att om det nu var Bast du klämt i badkaret, du nu har räddat henne och tröstat.
Imorgon är en HELT annan dag.
Nej, jag vill bara förmedla till alla en del av den information jag fick från SAAK (Sveriges Arbetares Arbetslöshetskassa) idag:
"Förhöjd finansieringsavgift.Det är denna nya del som driver avgiften i höjden. dessa intäkter skall kassorna oavkortat transferera vidare till staten. Denna del skall betalas av alla som inte är helt arbetslösa. Således räcker det med att arbeta en timme varje månad för att inte längre betraktas som arbetslös. Även helt sjukskrivna och studerande skall betala den förhöjda avgiften."

????!!!!!!
Är det inte så att man vill kräkas?

Min egen avgift till A-kassan höjs från 167kr/mån till, läs och häpna! 378kr/mån, upprepar 378kr/mån.
Jag kräks på riktigt.

Kan jag över huvud taget räkna med att vid eventuell arbetslöshet få ersättning (från arbetslöshetsförsäkringen)? Tänk om jag inte lyckas uppfylla den genomsnittsliga månadsarbetstiden?
Sjukskrivna, studerande och fåtimmarsarbetande???

Vad FAAN är detta?

Inte nog med detta:
De utlovade lättnadera för arbetsgivarna är höjning!!! av arbetsgivaravgifterna.

Har inte hunnit ladda hem det nya löneprogrammet än, ska göra det imorgon. Ska bli intressant att se om de utlovade skattesänkningarna för löntagare faktiskt är realitet.
Annars?

2007-01-10 @ 19:04:03
Postat av: Anonym

Glömde en sak,
Kreativa människor SKA HA FANTASI!
Puss
Mamma

2007-01-10 @ 19:23:28
Postat av: Bibbi

Jag visste inte att du tentapluggade!! Åhh....förlåt. Förlåt.
Hoppas dock vi kan ses alla tre, jag har lite tid! Men vore så kul liksom! Nu - sleep. Imorgon ska jag försöka fatta saker...svårt. Kram!

Postat av: Bibbi

Ps: Din mamma reagerar på samma sätt som min pappa gjorde, angående avgift till A-kassan. Hälsa henne det!

2007-01-11 @ 14:55:01
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej. Du hade nog fått endel fel för dig.. Men orkar inte svara nu för det var så jobbigt att läsa mailet o för att svara så måste jag ju läsa om det. Jag vet ju att du inte vet vad som hänt o så, men det var jättejobbigt ändå. Konstigt. Mailar nån annan gång. Annars bor jag i Lund nu så vi är nästan grannar- bushenmått mätt. :)

2007-01-11 @ 19:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback