Lista, mest för er skull för att jag skriver så tråkiga bloggar nuförtiden.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
6 stycken. Hem, päronhemmet, cykel, tvättnyckel och av någon underlig anledning två hänglåsnycklar varav den ena jag tror går till låset jag hade på skåpet på gymnasiet.

Vilken svordom använder du mest?
Alla lika mycket. Jag svär som en galning. Det låter fult och är irriterande. Men jag gillar när andra svär. Helst då kvinnor i 50årsåldern. Då känns det befriande.

Äger du en Ipod?
Ja.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Den är oftast inställd på en tid men jag har fått dålig karaktär och snoozar i två, i bästa fall en, timme.

Hur många resväskor ägerdu?
Inga.

Använder du flip flops även när detär kallt ute?

Öh, nej? Jag använder inte Flipflops alls, kanske borde jag?

Var köper du dina matvaror ifrån?

Ica mest.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?

Som stolt ny kameraägare tar jag gärna bilder, men jag är även stor linslus, älskar att vara med på kort.

Vilken var den senaste filmen du såg?

The squid and the whale. Mitt tålamod och min snålhet gör att jag bara pallar titta på filmer som jag hyrt.

Har någon av dina vänner barn?

Nej.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Det beror ju på hur mycket, såklart. Men en resa till solen skulle ju passa just för tillfället?

Har någon någonsin kallat dig lat?

Very often. Inte lika mycket sen jag flyttade hemifrån dock.

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej, jag använder en metod som jag uppfunnit själv: "låtsas-att-det-är-morgon-och-att-väckarklockan-precis-ringt"-metoden. Den fungerar förvånansvärt bra.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Vi har en med 5 skivor i så det orkar jag inte kolla. Men jag skulle tippa på några blandskivor och The Solution, enligt säkra källor.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?

Ja.

Använder du huvtröjor?
Inte längre.

Kan du vissla?
Ja.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?

Yes, very.

Vem var den senaste som ringde dig?
Erika, igår.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Flumeriden och saker som snurrar fort.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Absolut. Jag tror jag är en sån som man antingen älskar eller hatar.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?

040

Tittade du på tecknat när du var liten?
Eh, ja?

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?

Triangeln [trriangelen]. Inte den blekaste. Standardköpcentrum med standardaffärer typ H&M och Claes Ohlsson.

Hur många syskon har du?
Två.

Är du blyg inför det motsattakönet?
Öh, nej?

Vilken film kan du alla replikerna till?
Yrrol!

Äger du några band-t-shirts?
Kaizers Orchestra och Lilla Kammaren.

När flög du senast?
När jag flög hem från USA för en herrans massa år sen, men det är jag relativt nöjd med eftersom det var då jag införskaffade min flygplansfobi.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra.

Läser du för skojs skull?
Om jag hade haft tid.

Pratar du några andra språk?
English yes. Is nice.

Diskar du din egen disk?

Om inte Henning gör det. Vi brukar turas om, liksom.

Har du gråtit offentligt?
Det har jag säkerligen gjort.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Vi har en stationär. Men det är två skärmar, det kanske är lite ballt?

Försöker du alltid lära dig nya saker?
ja, det tror och hoppas jag.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Jag skulle vilja ha en väldigt specifik tatuering, men mina skådespelarplaner sätter stopp för det. Min piercing är jag nöjd med och den räcker (nosen).

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, jag tycker att den som vill på dejt ska bjuda.

Kan du kasta macka?
Nej, och har aldrig blivit lärd. Antagligen efter incidenten med min bror, min far och min fars icketänder han fick av min bror.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, tyvärr.

Vem har du med på bion?
Henning. Sanna hade vi med på Farväl Falkenberg också faktiskt.

Vem var din favoritlärare?
När då? Från ettan på lågstadiet till trean på gymnasiet har jag haft fantastiska lärare hela tiden som stöttat, uppmuntrat, peppat och trott på mig. Det är jag verkligen jättetacksam för.

Vad har du för väder?
Storm/Orkan säger de lärde.

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Teater!

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Tillit. Kärleksfullhet, om det finns något som heter så.

När sov du senast på golvet?
Det var nog längesen, för jag kan inte minnas det.

Vilken är din favoritdrink?
Mojito. Men jag har aldrig råd att köpa den, och när jag har det som har dom inte den. Tough luck.

Gillar du din boendesituation?
Löööv it.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta, men jag gör det aldrig. Det kanske är därför jag inte funkar så bra?

Äter du frukost dagligen?
Jag måste, annars dör jag. Går upp tidigare för att hinna. Det borde alla göra. Tror världen skulle bli trevligare då.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Just nu, men inte så mycket annars, tyvärr.

Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna?
Jajjamän. Eller inte trubbel, men blev ofta tillsagd.

Vilken är din favoritfrukt?
Passionsfrukt och Carambola. Vinbär och jordgubbar. Och smultron. Äter mest äpplen och apelsiner dock.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, men jag bryr mig om vad och hur mycket jag äter.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?

23. Men det är ju om ett heeelt år.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jättemycket när det kommer till "på riktigt", tentor och annat. Inte så mycket i blogg och på msn.

Tror du på liv på andra planeter?
Inget jag reflekterat över faktiskt.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En jättegammal vän.

Tror du att gud är en man eller kvinna?
Jag tror nog inte så mycket alls faktiskt. Men vågar inte uttala mig. Agnostiker.

Vad var det senaste du åt?
Mandlar. Innan dess fantastisk potatisgratäng och gryta tillagad av mästerkocken jag lever med.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Både och!

Hur valde dina föräldrar dittnamn?
Dom tyckte jag skulle hete Anna-Johanna, som dom sett på en grav, men det tyckte inte mina bröder för "alla hette Anna eller Johanna på 80-talet" så då blev det Linnea istället. Mamma: "...det enda du fått från Småland".

Gillar du senap?
Ja, men äter det i princip aldrig pga senapsvägrande sambo.

Vad säger du till dig själv när allt blir svårt?
Jag ger aldrig upp. Säger jag, och ger inte upp. Eller så säger jag som min bror: "Livet är röv, sen dör man!" Då blir det kul igen.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej, men gärna nåt annat roligt som hanggliding eller vad det heter.

Sover du på sida, mage eller rygg?

Mage mest. När jag var liten drömde jag mardrömmar om jag sov på rygg.

Har du någonsin köpt något från ebay?
Nej, har inte fattat det där riktigt.

Skulle du säga att du är trendig?
Njae.

Äger du en digitalkamera?
Yes, very much.

Vilken är din favoritkaraktär i Stjärnornas krig?

Jag har alltid totalvägrat StarWars.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Väldigt, väldigt mycket.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Åh, jag vet att det finns, men kan inte minnas vilken/vilka just nu!

Tycker du att du är attraktiv?
När jag visar mig från min bästa sida. Hemmasunksöndag absolut inte.

Vad är du allergisk mot?
Inget rent fysiskt. Rent psykiskt egoism.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Ibland.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Jag hette Job i magen på grund av anledning. Men jag har för mig jag hört något om Anton, kan det stämma?

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag kan också heeela Yrrol utantill!

Postat av: Anonym

Oj vilken lång lista. Är jag den gamle vännen? .y

2007-01-15 @ 10:42:33
Postat av: Linnea.

ylva: OJ NEJ! Tänkte inte alls på att det kunde missuppfattas så, det är verkligen inte du!

Ann: It´s totally the BEST! enda filmen jag pallar att se två ggr typ. förutom lejonkungen och natural born killers då.

2007-01-15 @ 16:34:42
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: -r

En Resa till solen är inte möjlig då den är fasansfullt dyr och väldigt farlig. Dessutom så tror jag rymdforskarna satsar mer på Mars just nu.

2007-01-15 @ 17:33:43
URL: http://megalodon.blogg.se
Postat av: bibbi

oj. lång lista! Tentan gick inte alls.

2007-01-16 @ 10:27:04
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Anna V

oj, valt frågorna själv? Passionsfrukt, Carambola, Vinbär och jordgubbar. Fy sören vilken bra smak du har! kram

2007-01-16 @ 14:40:22
URL: http://anchipanchi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback