No exercise.

Så blev det med det.
Igår mutade jag en kursare att hon skulle hänga med och träna på Friskis i utbyte mot ett engångskort som jag har ett gäng av. Det gick bra. Vi skulle träna. Men på kvällen började jag få ont i halsen och överallt på internet skreks det ut "TRÄNA ABSOLUT INTE NÄR DU HAR ONT I HALSEN- DU KOMMER ATT DÖÖÖÖÖ!". Och ok, jag blev lite skraj och skickade iväg ett sms där det stod att jag eventuellt inte kunde träna idag. Men när så morgonen kom kände jag mig rätt pigg och kry ändå och ringde träningsvännen och sa att jag nog visst kunde träna. Då säger hon: "Ja ha blibit jättefödyld" och så var det med det.
No exercise.
Jag kan verkligen inte träna själv. Jag kan göra hur många scenprover som helst inför en skräckinjagande jury, men att träna själv iförd träningskläder tillsammans med andra pensisar (haha, vilken rolig stavning det blev. Det kan ju missuppfattas jättemycket. Men penchisar som i pensionärer, ska det stå.) och andra otränade människor på ett helt opretto ställe som Friskis&Svettis är för mig ett stort trauma. Det går inte. Jag behöver stöd. Det tog mig ganska många gånger på Gerdahallen innan jag ens övervägde att träna själv. Vilket jag nog aldrig gjorde ändå, om jag tänker efter.
Men det gör egentligen inte så mycket att det inte blir någon träning idag eftersom Linn har kommit ner till Malmö från Ståkkålm och behöver sällskap medan hennes man fjantar runt på scenskolan som en annan... som en... som en... Ja, skit samma.

En bra sak om dagen: Det snöade, så det borde tyda på lite varmare temperatur.

Kommentarer
Postat av: fanny

haaa!!!
skönt att det inte bara e jag som på riktigt drar den ref..
skulle varit i skogen på en tur idag..men det visade sig att lilla jag hade feber i kroppen..dock ingen överdriven tempratur men såpass att jag inte kunde springa..så vi kan ju slå våra sjuka kroppar med massor av vitlök!
för när jag kommer ner skall vi bli hurt å spurt!
hiii.. krya på dig. puss

2007-01-26 @ 21:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback