Tiator.

Idag skall jag kanske gå på tiatorrr som man säger här i skåne.
Damen i Hipps biljettkassa blev dock jättearg när jag berättade att jag har frikort.
Vi hade nämligen bokat tre stycken biljetter på spridda platser för att det var fullbokat.
Nämen, då gäller inte din biljett om du har frikort! Då måste du boka av en av de här tre biljetterna och sen får du boka en ny! Och det finns bara två spridda platser kvar!
Jaha. Så jag bokade av en av de tre spridda biljetterna och bokade en ny spridd biljett.
Haha. Det är ju skitkul. Jag tror inte att hon själv förstod vad hon gjorde.

På tal om det här med att förbjuda alla språk utom svenska i skolan blablabla som det står så mycket om i tidningarna nu. Är det inte dags att förbjuda även skånskan då? Eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback