Urgh...

Efter att ha fläskat igår och innan det i flera dagar med ursäkten "men jag ska ju börja träna imorrn!" köpte jag mig (eller Henning köpte) en 100 grams chokladkaka och satte i mig. Utan att träna. Med ursäkten "men, jag ska ju börja träna imorrn, eller på fredag... lördag... söndag, osv" och tja, ni fattar. Och det har bara gett mig illamående, ont i huvudet och ont i magen. Fuck.
Mina ambitioner börjar sjunka.
Jag äter inte nyttigt.
Jag läser inte det jag ska.
Jag kommer att missa föreläsningarna Att recensera II och Att recensera III. Det är inte bra om jag ska bli journalist.
Men är det ändå inte så att alla hamnar i ambitionsdipp såhär i januari/februari?
Och ändå kan jag inte låta bli att lite då och då kvittra "Men snart kommer våren!" Trots att vintern just har kommit. Man måste ju hålla nosen över ytan på något sätt.

Hittade den
här gamla godbiten någonstans. Jag lovar att alla åttiotalister älskade det här på sommarlovsmorgon. Jag kan bara inte sluta tänka att åttiotalistbarn inte borde vara med på teve. Fast kidsen som dansar är säkert sjuttiotalister. Äh, förresten, inga barn borde vara med på teve.

Nu vidare till-
En bra sak om dagen: Fanny har fått jobb. Jag har blivit erbjuden jobb. Min bror har blivit erbjuden nytt jobb. Jobbjobbjobb. (Jag vill bara tillägga att det inte har något som helst att göra med den nya regeringen, utan det beror helt och fullt endast på strävande knegare. Så det så. Däremot har den nya regeringen fixat så att H får ut hela 200 kronor mer i månaden efter alla avgifter är betalda. 200 kronor! Wow! Fantastiskt. Vi har verkligen längtat efter de 200 kronorna. Hur kunde vi leva förut?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

200kr är ändå 200kr... ut o äta en gång extra i månaden.. eller..4 mer öl i månaden! säkert mer i malmö där den e billigare:)

2007-01-24 @ 21:52:34
Postat av: Mikael

Sedär ja, tänk för dom 200:- kan ni gå på bio varje månad eller unna er en god middag.

Heja Moderaterna!

(Innan jag gick dom 200:- till att betala Monas taxiresor eller liknande)

2007-01-25 @ 11:37:04
Postat av: Ikkan

Dissar du HAJK!!!??? Haha, dem e rätt fula!

2007-01-25 @ 12:31:54
Postat av: Linnea.

nej, jag dissar inte hajk! jag skriver ju att alla åttiotalister älskade det! inklusive jag! i lövved it! jag vaknade på mornarna och sjöng den där förbaskade sången det första jag gjorde. det jag menar är bara att det inte är så snyggt, hehe. :)

Postat av: fxrn

Folk skojar va?

Eller de menar på allvar att de nu har 200 kr extra i månaden? Pengar som har trollats fram, manifesterats ur tomma intet.

Jag gillade killen på nyheterna:
Reporter: Vad ska du nu göra med de extra pengarna?
Tjockis: Konsumtion.

Sug min kuk, herr Konsument. Du blir smal.

2007-01-25 @ 14:01:42
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen, mycket även för min egen skull, att det beror på månaderna o inte på en dysfunctional brainandbody.

Var är det du tränar? Är det i Lund? Vet inte varför, men har fått för mig att du läser i Lund? Ska skriva in mig på Lugi eller vad det nu hette. Terminskortet var billigast där, o så vill jag bara gymma- inga pass. Inga maktmissbrukande, "jag är bättre än alla här inne" -passinstruktörer mer i mitt liv. Usch, verkligen.
Iaf, det ligger nog på andra sidan stan, men får se det som att det blir en hyffsad uppvärmning att ta sig dit.. När jag pulsar genom snö o halkar på is.
Så att iaf, om det är där du tränar så kan jag tjata så där mycket som jag verkligen kan göra o släpa dit dig. När jag väl skrivit in mig. Hoppas på en bra lön eftersom A-kassan inte var nöjd med mina sju arbetsgivarintyg utan skickade tillbaka allihop för en komplettering = pappersjobb, tidsbrist o inga pengar på ett tag eftersom jag inte är godkänd medlem än (sökte medlemskap i juli. Sjukt att jag har förmågan att fortfarande vara trevlig mot dem. Haha, en av mina chefer berättade att när en av hans anställda kom till honom för andra gången med en blankett som skulle fyllas i så ringde han a-kassan o sa: "Om jag får ett enda papper till av honom så får han aldrig mer jobba för mig". Sen dess har han inte fått nått. Kan inte ALLA chefer göra så? Coolt iaf.). Men OM bra lön = inskrivning efter den 2 feb. Så då kan jag tjata.
Det- om det är där du tränar. Jag kan iofs tjata ändå om du vill. :)

Du är HIMLA bra. O snart komemr våren!
Kram!

2007-01-25 @ 14:21:41
URL: http://savage.blogg.se
Postat av: astrid

åh vad underbart! hajken tar en tillbaka till barndomen som inget annat! härligt. och en del säger att man ska spar dessa 200 kr i tillskottet. fuck det. jag diggar fyra extra öl i månaden. ett bra förslag.

2007-01-30 @ 21:29:12
URL: http://astrid.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback