Vi drar till fjällen.

En helt sjuk huvudvärk fick mig att snooza från halv nio till tolv.
En ordentlig frukost plus ett glas vitaminer gjorde inte susen.
Två magnecyl hjälpte inte heller.
Inte ens en kopp kaffe.
Det blir inget pluggande idag inte.
Jag tar den kloka mannens ord på allvar:
Men, du behöver väl inte plugga innan scenprovet?
Nej, det behöver jag nog inte. Eller, det går liksom inte.

För närvarande håller jag på att samla tillbehör till den stundande fjällenresan jag och min älskling ska göra för att hälsa på Fricke och Lisa. Jag har ju aldrig åkt skidor/snowboard förut så jag har liksom ingenting. Förutom understället (heter det så?) jag fick i födelsedagspresent. Den gjorde det definitivt. Nu måste vi åka, jag måste ju prova den/det(?). Henning har börjat med små teoretiska lektioner om snowboard här hemma. Det är nog bäst att börja så så att det inte blir världskrig i backarna. Men det ska bli så kul!
Jag har lyckats samla ihop jacka och byxor (tack Sanna) så nu fattas det bara:
Snowboard
Såna där skor man har till, haha, vad heter det?
Handledskydd och knäskydd (annars kommer jag dö)
Såna däringa glajjer, vad heter det?
Typ 4000 kronor till resa, liftkort och annat man behöver för att överleva.

Nu ska jag maila något dokument till Henning, så, tjarrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback