"Livet är röv- sen dör man." eller "HejjagheterRayvadheterdu?"

Som en av mina kloka bröder alltid har sagt till mig. "Livet är röv..."-grejen alltså. Det där andra får ni väl själva lista ut var det kommer ifrån.
Anyways.
Det här brukar i vanliga fall vara ett helt vanligt pissigt liv.
Men just den här sommaren är livet extra pissigt, av olika anledningar.
Den
här låten är väl ett bra soundtrack, I guess.
Bortse från den tacky videon, eller vad tusan det är, och den halvtaskiga kvaliteten/kvalitén (kan inte bestämma vilket ord som är rätt, båda verkar funka enligt SAOL).
Två andra deppiga låtar som måste lyssnas på är Gone Away From Me (han är jävligt snygg också och det är ju alltid trevligt och något jag inte visste innan jag hittade den här lilla videon på dutuben) och Can I Stay och Jolene och Lesson Learned. Med Ray LaMontagne alltså. Den sistnämnda låten är bäst men verkar inte finnas någonstans på vida världens vibb. Så ja, ni får väl ladda hem den då helt enkelt.
Eller vad fan, ladda hem hela albumen Till The Sun Turns Black och Trouble. Med Ray LaMontagne alltså.
Mitt bästa tips att deppa till just nu.

Ja, och förresten, Cowboybloggen är uppdaterad nu.

Och så är jag av någon underlig anledning sjukt sugen på att lyssna på Överkonstapel Bastians visa och Colombine spelar från Folk och Rövare i Kamomilla stad. Well, jag får väl sätta på den slitna vinylen som jag stulit i smyg hemifrån (förlåt, men nu är den min) och lyssna på lite saga nu då.

Kommentarer
Postat av: -r

Raining in Baltimore med Counting Crows är en av de finaste låtar som fint. speciellt på hösten. ungefär som nu när det egentligne inte är sommmar. Fast den är bäst när det är riktig höst. Fy för in i hela fabunkers vad den är fin. nu är jag full men jag gillar den när jag är nykter också. hela den skivan är fantastisk. Fast det finns en bättre. have you seen me latly. Den akustiska versionen från Live on a wire skivan. wooooohaaaaa det är ångest och tårar så det blir kärlek av hela smeten. puss i natten

Postat av: Linnea.

åh, vad fin och full du är robban!
jag ska kolla upp den där andra låten också.
hoppas att ni får det lika bra ikväll som vi hade det igår! puss!

2007-07-25 @ 13:07:53
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: -r

Visst är det fint med fylla ibland. Man blir så liten och fint på nåt sätt. Inte alltid men ibland.

2007-07-25 @ 16:11:43
URL: http://megalodon.blogg.se
Postat av: Frida

Men ÅÅÅÅÅÅH! Jag hade ju lyckats förtränga uttrycket "hejjagheterrayvadheterdu", men nu måste jag börja använda det igen... Det är ju SJUKT kul! Hahahahahahahaha!

2007-07-28 @ 02:01:09
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback