Sund, sunt, sundtare.

Varför ska det alltid regna när jag ska cykla hem från jobbet?
Och varför är det alltid de dagarna när det har varit fint väder när jag cyklade dit och inte hade med mig någon jacka?
Det känns jävligt surt att åka till det där hjärndöda jobbet och åka hem klockan åtta, sova och vakna halv sex för att åka tillbaka till det där hjärndöda jobbet.
Men.
Imorgon: Öl.
Sofia (festivalskadad): "Men varför måste ni dricka öl hela tiden? JAG ORKAR INTE MER! Men... Sofi kan då."
I morgon är min helg.
Efter imorgon är jag ledig två dagar.
Två dagar = helg.
Helg = öl.
Jag kan inte påstå att det är sunt leverne som gäller nu.
Men, sommaren = osund.
Men även sund. Att cykla till jobbet är sunt. Halvtimme dit, halvtimme hem = sunt.
Mathållningen kunde bli sundare dock.
Gröt och mackor i två dagar samt imorgon.
Ibland känns det inte som att gröt är så där sunt som marknadsföringen vill påstå.
Skörbjugg here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback