The salad and the cat.

Två saker till.
Det mest tråkiga (överdrift) jag vet i hela världen är att göra sallad. Helt vanlig sallad. En lite störd personlighet gör ju inte saken bättre. Skär gurka. Äter två bitar. Tappar en bit på golvet. Slänger den i vasken. Tar en gurkbit till från salladen och slänger även den i vasken för att "den andra gurkbiten inte ska känna sig ensam". Typ. Life with OCD.

Den andra saken.
När jag och Sofia lunkade mot stranden idag hittade vi en vilsen vild kattunge. Nu kom jag på att jag inte orkar dra den här historien eftersom jag har berättat den ungefär tusen gånger idag. Men den inkluderar iaf ett samvete som inte tolererar att man skiter i sånt. Galna tanter. Ignoranta människor. Samtal till ett skitstressat Kattkommando Syd via Polisen samt ett kärt återseende av kattmor (intalar jag min oroade hjärna). Den innefattar även ett försök till tänkande att naturen ibland måste ha sin gång, trots att rovdjuren i skogen ersatts av rovdjur i mänsklig skepnad med stora metallmonster som kan mosa de flesta djur.
Bonus: "Tänk att det finns så fiiiiiiina ungdomar än idag! Åhh, vad ni är bra och fina!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag saknar dig på bertevägen i år!

2007-06-12 @ 21:26:40
Postat av: Emma

Oj, det där inlägget från igår var från mig såklart...

2007-06-13 @ 12:39:42
Postat av: Linnea.

åååh, jag saknar dig och de andra på bertevägen också! :( buhu.

Postat av: Wonder

Hur gick det med kattungen?

2007-07-03 @ 13:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback