Det är mycket med polisen nu.

Man kan ju bli skraj för mindre.
Inte nog med att dom knackade på i lördagskväll för att fråga om vi hade sett något mystiskt utan nu får man brev också:

"Hej!
Vi har en begäran om att du infinner dig på www.polisen.se vid något till-
fälle innan den 15 mars 2007.
Du har inte gjort något ännu, men vi vill att du gör det. Vi skulle nämligen
vilja att du söker till vår utbildning för att bli polis. Med din erfarenhet och
bakgrund som förortare är du oerhört värdefull för oss.
Och förresten, man behöver inte vara stor, stark och macho för att bli polis.
Det enda du behöver är någorlunda bra betyg, god vilja och en tro på människan.
Välkommen med din ansökan!
Vänliga hälsningar
Polisrekryteringen"

Obs! Lägg märke till ordet: "Förortare", haha. Hur mycket förort det nu kan vara att bo (nästan) mitt i city i Malmö.
Hmm. Nja, men det påminde mig i alla fall om att jag måste ringa belastningsregistret för ett papper till jobbet. Tack för hjälpen! Liksom.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Undra om Glommen räknas som förorten? För jag vill ju bli polis och mina chanser hade ju tydligen ökat isåfall=)

Klaga nu inte. Först klagar du på att man måste ha en tandläkarräkning på över 3tusen för att få hjälp med den. Hur mycket hjälp fick du innan oavsett kostnaden? För det andra Sverige behöver mer poliser som är ute och visar sig så alla jävla gangster ungar fattar att dom inte kan göra hur fan dom vill.

!

Postat av: Jocke

Jag bor 5 min från Luns centrum och jag är tydligen en "förortare" jag med.

Fan va skit de kommer att få för det här!

2007-03-10 @ 02:18:12
Postat av: nisse

Har ni gjort lumpen? Jag fick brevet amdra fick det inte...men jag har fan aldrig bott i en förort :S

2007-03-11 @ 14:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback