I lost my mind.

Jag gillar såna här dagar när man hinner med så mycket och sen är klockan ändå bara 13.30.
Idag har jag till exempel hunnit med att hoppa ur duschen och svarat i telefon och sedan glömt bort det och halkat på vattnet och slått halvt ihjäl mig och fått skrubbsår och blåmärken. (Fakta: Hälften av alla olyckor sker i hemmet och de flesta är badrumsrelaterade.) Det var längesen jag ramlade. Kanske flera år sen? Så det kändes uppfriskande tyckte jag.
Sedan åkte jag till en stadsdel långt, långt borta som hette Limhamn på anställningsintervju. Det gick bra och det var spännande att vara någonstans där man aldrig hade varit förut.
Sedan åkte jag buss och råkade förlänga prenumerationen på Sydsvenskan. Jag är en lättlurad och trevlig person att ringa till.
Sedan hamnade jag på Överskottsbolaget för att köpa färg till vårt nya projekt "Change-the-office-and-the-bedroom" och då tappade jag omdömet. Shoppade besinningslöst.
"Det var billigt, och det, och det! Och DET!"
Bland annat hann jag med att shoppa ett väldigt tacky fat. Fruktansvärt fult. Jag åberopar tillfällig sinnesförvirring.
I kassan började jag svettas när jag insåg att det var hälften av resterande månadens levnadsmedel som åkte.
Men skit samma, tänkte jag i hederlig Linneaanda och travade hemåt där lunch avnjöts i sällskap av två katter.

Lite fattigare, lite rikare, lite fräknigare och lite... Lyckligare?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är lördag, jag är sjuk o INGEN uppdaterar!

Underhåll en sjuk hemmasittandes människa!! :) :)
(Kommer skicka detta som spam till de bloggar jag oftast läser.)
.y

2007-03-17 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback