Utmanande.

Varje bloggare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag har en släng av OCD.
Jag hävdar dock bestämt att alla har det. Vem vill inte vara helt säker på att spisen är avstängd innan man går hemifrån? Men jag jobbar på det. Jag tänker på vad jag gör när jag säkerhetskollar, till exempel: Spisen är avstängd. Kaffebryggaren är avstängd. Eller: Nu låser jag dörren.
Jag är inte som en god vän till mig (tackolov): Säg till mig att jag har låst dörren! Har jag låst dörren? Nu låser jag dörren, är den låst?! (Och så tröttnar man och vill jävlas och säger: Nej, du glömde nog. Haha, usch vad taskigt.)
Ibland kan man få för sig att kolla saker man vet att man redan gjort, till exempel kolla så att dörren är låst när man ska sova bara för att. Men det gör jag inte så mycket längre, jag vet att det är helt meningslöst och att ingenting händer om jag inte gör något två gånger. Det var mer när jag var liten, men jag har aldrig lidit av det och nu ser jag det knappast som tvångstankar utan mest som säkerhetsåtgärder. Det är jag å Kajan.

 

2. Jag glömmer aldrig saker. Alltså, jag glömmer teoretiska saker men jag glömmer aldrig fysiska saker. Kan ha lite med föregående punkt att göra. Jag har aldrig tappat bort någonting eller glömt något kvar på till exempel bussen. jag har i princip aldrig tappat bort saker. Jo, en gång glömde jag mina farmorstickade Lovikavantar i Mikaels bil, jag fick aldrig tillbaka dom och det är en stor sorg. Pik.
Jag kollar: Plånbok, iPod, nycklar och så vidare innan jag går någonstans.

3. Yrrol är den enda filmen jag kan se om och om igen.
Det är väl ändå JÄTTEkonstigt?

4. Jag är väldigt disträ.
Det yttrar sig genom att jag är väldigt bra på att lyssna, väldigt bra på att avbryta folk och väldigt bra på att inte lyssna. Samtidigt. Märklig kombination? Ja. Men jag är bra på att lyssna, bra på att associera saker till något helt annat som bara måste sägas direkt och därmed avbryta. Sen är jag bra på att inte lyssna, till exempel på föreläsningar när man drar ut på tiden en halvtimme bara för att diskutera varför Brecht inte lyckades (kanske för att det var Hitler han hade emot sig och för att alla tyskar i hela Tyskland inte kunde eller var intresserade av Brechts teater) eller varför han inte blev politiker istället. Tja, kanske helt enkelt för att han gillade att hålla på med teater? Det kunde jag sagt för en halvtimme sen men istället har jag suttit och suckat och inte lyssnat och ritat. Jag hatar när folk analyserar. Vissa saker bara är, utan att betyda något, ok?

5. Jag älskar att stå på scen. Det är först på senare tid som jag förstått att alla inte gör det. Att det inte är något folk drömmer om. Då får det väl ändå betraktas som egendomligt?

6. Jag är skrockfull.
Inga nycklar på bordet tack. Inte gå under stegar. En sak gör jag dock, jag säger alltid Tack när någon önskar mig lycka till. Det är artigast så.

Ok, sex bloggare som ska få utmaningen. Om ni inte kommer med på listan är det för att ni redan har gjort utmaningen eller för att jag inte tror att ni kommer att svara på den. Således får de bloggare jag väljer ganska stora förväntningar på sig. Uppfattat?

LittleMikael, Robban, Ylva (jag vet att du har "slutat" blogga men bara denna, Bibbi, Daniel, Erika.


 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste tyvärr göra dig besviken. Har "följt" denna utmaningen och har i ett tidigt stadie bestämt mig för att inte ta mig an den eftersom den känns alldeles för tidskrävande, särskilt eftersom det skulle ta lång tid innan jag ens kom på EN sak. Så bortsett från att jag har slutat blogga så har jag faktiskt ytterligare en bra anledning till att inte göra den. + att jag inte kan med stora förväntningar. Men tack för utmaningen ändå! .y

2007-03-18 @ 14:59:52
Postat av: astrid

hihihi. jag känner sannerligen igen mig i piken på fyran... fan vilken tid det tog, men en eloge är kanske på sin plats för en människas envisa strävan efter att få svar på sin fråga... undrar om hon fick det..?

Postat av: elin

hmm. ska jag kanna mig traffad? hehe
jag e faktiskt mkt battre nu... ibland iaf.
puss

2007-03-18 @ 18:08:55
Postat av: Mikael

Vänta nu. Lokavantar vad? I min bil?
Nu måste du blandat ihop det med ditt vant-tappande och mig...

2007-03-19 @ 04:18:14
URL: http://mikaelsklago.blogg.se
Postat av: Linnea.

elin: haha, ja. :) men jag har ändå glömt bort lösenordet till din blogg.

mikael: japp, glömde mina (mammas) lovikavantar i din bil när du å jag å henning å sanna hade vart i malmö. sen vart dom borta med vinden. men det är lugnt, har fått nya av farmor.

2007-03-19 @ 08:53:35
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha, det är helt sjukt med fläskadagen! Det där kilot jag gick upp- det har jag gått ner igen. På en dag.
Som sagt, helt sjukt! Men väldigt bra. Fast jag tror ändå inte det är bra för kroppen. Men det är gott. :)
Kram! .y

2007-03-19 @ 10:47:59
Postat av: Ikkan

För det första så tror jag inte riktigt jag förstår vad utmaningen går ut på, är det vem som är konstigast eller? I så fall vinner jag endå! :-) Och för det andre så förstår jag inte varför du fick för dig att jag skulle lägga ner tid på att göra något sånt! Jag har roligare saker för mig! Och föresten, vem bestämmer vem som vinner!!!???

2007-03-19 @ 12:19:09
Postat av: Linnea.

ikkan: det är ingen tävling, det är bara en grej man skickar runt typ. nu svarar du på den och därmed basta. varför har jag annars lagt ner tid på frågor om det inte är för att det är roligt för er att läsa och eftersom det inte händer så mkt i din blogg är det här perfekt ju. punkt. slut.

2007-03-19 @ 18:10:38
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Itako

Du verkar vara en trevlig typ! :)
Intressant utmaning, jag älskar också att stå på scen, o fattar absolut vad du menar med det där "inte lyssna på långa analyser" :) /Kristian

2007-03-20 @ 01:37:00
URL: http://www.itako.se/blog
Postat av: Anonym

Kolla in det här:
http://www.youtube.com/watch?v=hVG_esC-rgA&eurl=
Så sjukt coolt! Han kan varken spela piano eller trummor utan har klippt ihop det!
.y

2007-03-20 @ 13:25:14
Postat av: Linnea.

itako: det hoppas jag att jag är. :)

ylva: har sett den och måste nog säga att det inte intresserar mig så mycket, haha, för jag tror nog att man måste kunna spela musik om man ska klippa ihop något sånt som låter som musik, liksom. :)

2007-03-21 @ 10:57:44
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Anonym

alltså. ska jag skriva sex egendomliga saker om mig själv?! Vad konstigt. Jag kommer nog göra det till helgen om jag uppfattat uppgiften korrekt.

2007-03-21 @ 16:25:32
Postat av: Fridens liljor

Hahaha! Jo, den där analyslektionen gick verkligen över styr. Tillslut kom jag på mig själv med att envist försöka chocka mig själv genom att vara tålmodig och inte bli förbannad på flickan som ville ha svar på sin fråga. I vanliga fall hade jag skrikit: "Men SHUT UP! Vem bryr sig? Snubben är ju förihelvete död och andra världskriget är slut! Stop it!" Men jag utmanade liksom mig själv. Plus att jag tyckte det var ett bra sätt att slippa ha mera lektion på. Hehehe.

2007-03-21 @ 22:43:03
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback