Istället för musik- förvirring. Eller. Istället för plugga- fördriva tid med meningslösa saker.

Sytt ett klädesplagg och använt det? Ja, fast egentligen har jag mest sytt om redan existerande klädesplagg.
Ätit kattmat? Jag och min kusin Aron provsmakade farmors katters torrfoder när vi var små. Riktigt små. Ok? (Så går det när man är uppvuxen med en mamma som säger att man i alla fall måste smaka!)
Åkt taxi och tagit en springnota? Nej, hjälp, det skulle jag aldrig våga. Dessutom har jag en vän som är taxichaufför och hon har lärt mig att man alltid måste ge taxichaffissar dricks så nu när jag åker taxi (vilket jag gör endast när jag är alkoholpåverkad) ger jag alltid jättemycket dricks fastän jag redan blivit lurad att betala för mycket, samt egentligen inte har råd att åka taxi överhuvudtaget och än mindre ge dricks.
Slagit någon så hårt att personen i fråga börjat gråta? Det hoppas jag verkligen inte. Jag har inte för vana att slåss.
Skrivit en dikt och läst upp den för någon? Nej.
Torterat ett gosedjur? Nähä, verkligen inte. Dockor däremot.
Sprungit naken på offentlig plats? Mina föräldrar hade lanthandel när jag var liten och den hängde ihop med huset så jag har fått höra av gamlingarna att jag struttat in i affären helt naken några gånger, ja. Låt mig återigen påpeka att jag var liten då. Mycket liten. Men naken. Ja.
Haft sex på en buss? Nejje!
Mimat och dansat till Spice girls? Det skulle jag tro. Jag skyller allt på Ylva.
Druckit aceton? Varför skulle man göra det? Så nej.
Hoppat från en balkong? Inte vad jag kan minnas.
Snattat i en H&M-butik? Jag har aldrig snattat någonting. Beror nog på att jag är uppvuxen i en affär. Däremot fick Frida mig att ta en vattenmelonbit i SoL-centrumfiket. Det var nog min snatteripremiär. Jag skäms.
Plattat håret med ett strykjärn? Nej, jag har en sån häringa ny modern grej som kallas plattång.
Blivit jagad av en doberman? Nej, men däremot är doberman den enda hund jag inte tycker om. För att en sådan bet ihjäl en av mina kattungar framför ögonen på mig när jag var liten.
Medverkat i en film som sänts på bio? Nej.
Lekt spöke med ett lakan? Det har jag nog.
Gått omkring med två olika skor? Nej.
Hotat någon med en innebandyklubba? Nej.
Träffat en kändis? Ja.
Ätit öronvax? Nej?
Suttit hemma på en lördagskväll? Ja. Tro´t eller ej.
Hatat ditt liv och allt som haft med det att göra? Jajjamän.
Plastikopererat dig? Nej. Herregud.
Kört bil? Ganska många gånger ja.
Varit ute på krogen och haft riktigt roligt? Eh, ja?
Hoppat från tian på badhuset? Nope. Kommer nog aldrig göra det heller.
Hamnat i fyllecell? Nej.
Stulit någonting av en annan människa? Nej.
Spelat pingvin i en skolpjäs? Suck. Nej.
Åkt polisbil? Nej.
Demonstrerat? Hell yeah. Förutom något Eu-toppmöte här och där så varje år den 1 maj.
Varit vaken i över 48 timmar? Gud nej.
Sovit i över 48 timmar? Jag tror inte det men jag skulle kunnat gjort det. Jag var en jävel på att sova i femtonårsåldern.
Bakat din egen födelsedagstårta? Japp.
Diggat Trazan & Banan-Arne? Nej, inte på riktigt.
Ätit hundmat? Faktiskt inte.
Mobbat någon? Inte mobbat, men jag var en jävel på att få folk jag tyckte förtjänade det att må dåligt. När jag var liten.
Blivit mobbad? Inte mobbad. Men sjukt utfryst av en av mina numer bättre vänner. Herregud, det är inte lätt när två ledarindivider hamnar i samma klass på högstadiet. Trettonåriga tjejer kan vara så sjukt elaka mot varandra.
Övernattat i en skog utan tält och sovsäck? Ja, herregud, man kommer väl från landet?
Gått över 1 mil? Det är klart.
Spelat in en sexvideo? Nej fy!
Varit elak mot ett husdjur? Nej, däremot en igelkott när jag var liten. Jag skäms fortfarande.
Dödat någon? Nej, men en och annan fluga har väl strukit med genom åren dock, efter att först ha fått ben och vingar omsorgsfullt avplockade. (När jag var LITEN för guds skull!) Mina storebröder lärde mig också hur man samlade flugor i en plastpåse som man knöt ihop och stoppade in i micron och körde igång den så att de exploderade. Herregud så morbidt. Detta är dock något de förnekar i vuxen ålder. Men jag minns.

Nu måste jag verkligen sticka till biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, det där med Spicegirls måste du förklara (mitt minne excisterar inte).

Trettonåringar är riktigt hemska. Frågan är om man kan skylla det på åldern eller om man ska stå sitt kast, för det var ju ändå en själv som var trettonåringen. Men man gjorde o betedde sig o sa saker som man i nutid aldrig ens skulle tänka. .y

2007-11-06 @ 13:26:13
Postat av: Linnea.

Men. Kommer du inte ihåg? Först var det ju Arvingarna (herregud, att jag ens skriver det här) sen gick du över till Backstreet Boys (då satte jag stopp) sen fick jag en Spice Girlssingel av dig (haha) i födelsedagspresent och någon gång därefter övergav jag dig som musikguru och utnämnde storebror Kristoffer till det istället och skiftade i niotio-årsåldern tvärt till Ebba Grön och Definitivt 50 spänn-plattorna istället. Thank god.

Postat av: Linnea.

Jag påstår däremot definitivt INTE att du fortf lyssnar på Spice Girls idag, så att ingen annan tror det, du gick ju över till vahetterom... Manic Street Preachers där rätt snabbt och sen blev det ju bara bättre och bättre! :)

2007-11-06 @ 14:01:19
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha, Arvingarna kommer jag såklart ihåg, självklar ska du skriva det, kanske den stoltaste musikperioden i mitt liv. :) Backstreet Boys fick du nog inte mig att sluta lyssna på även om du själv satte stopp, minns att jag hade kassetter med dem som jag hittade flera år efter o lyssnade o kunde fortfarande alla låtar utantill! :) O för ett par år sen så bad jag faktiskt en kompis till mig att bränna deras Best of skiva. Till mitt stora förtret var den usel. Sen dess har jag försökt att inte "lyssna om" gamla idoler. De hade helt enkelt sin tid, o när den tog slut så tog den slut med tanken att inte återkomma. Men Spice Girls måste jag säg att jag inte kommer ihåg. Har för mig att jag tyckte om Viva Forever, kanske t.o.m köpte den på singel, men det är allt. Mitt minne är min sämsta egenskap.

Haha, bättre o bättre. Ja, nu lyssnar jag ju på Henning, så att säg nått annat vore dumt. :)

2007-11-06 @ 21:52:38
Postat av: SaraLisa

Hej! Såå uutrååkad hemma så jag tänkte sno denna lista från dig..man vet ju aldrig..kanske lär sig något nytt om sig själv :)Kul att stöta på er ute igen..tycker vi borde planera det någon gång och snacka lite skit! Ha d gott!!

2007-11-07 @ 12:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback