Att repa text.

LISA: Jag visste det!
ERIK: Lägg av!
LISA: Vadå lägg av?
ERIK: Lägg av.
LISA: Lyssnar du på vad jag säger?!

Så står det i manus. När man får hjälp av sin pojkvän att repa text är det en fördel om man är i samma rum och kan se menande blickar och nickar och nekanden, i alla fall om man inte är riktigt säker på vem som ska säga vad och om pojkvännen håller i manuset och samtidigt ska läsa ERIKs repliker samt suffa. Då blir det mer såhär:

LINNEA: Jag visste det!
HENNING: Lägg av!
LINNEA: ?
HENNING: "Vadå lägg av?"
LINNEA: Vadå lägg av?
HENNING: Lägg av.
LINNEA: Vadå lägg av lägg av?
HENNING: Lägg av.
LINNEA: Vadå lägg av lägg av..? Lägg av?
HENNING: "Lyssnar du på vad jag säger?"
LINNEA: VEM ÄR DET SOM PRATAR MED MIG NU?!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Haha, det var kul :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback