Biff Loman, Anna och Eva-Li.

Vilken dag!
Först uppsatsseminarium i Lund och det räcker med att man förtvivlat säger "Jag har inte en jäkla aning om vad jag ska skriva om men i våras tänkte jag något sånt här..." till Mr. Loman och en minut senare har man världens bästa uppsatsämne klappat och klart! Och han hade köpt världens kanelbullekakagrej att fika på, precis som om han visste att vi i våran lilla tantgrupp kallar våra träffar för kafferep. Så fint, så fint.

Efter det klockrena mötet mötte jag upp med Anna. Anna alltså! Anna- vilken kvinna! Eller snarare liten tösabit på endast tjugo år som är som världens vitaminkick. Efter man har träffat henne är man som en helt ny människa. Var man minsta deppig innan är det som bortblåst efter att man träffat henne. Vi pratade om vilken frukt man skulle vara om man var en frukt. Jag tyckte jag var som en clementin- sur ibland, söt ibland och bäst i början. Anna däremot tyckte att jag skulle vara ett färskt vildhallon för att:
1. Dom ser jävligt roliga ut. (Vet inte riktigt hur jag ska tolka det.)
2. När man plockar dom fria smakar dom som allra bäst.
3. Dom smakar väldigt gott och speciellt, och även om man blandar dom med annan frukt, så lyser smaken av hallon igenom starkt och tydligt direkt. (Egentligen tror jag hon sa att smaken av hallon tar över direkt, men då låter det ju som att jag är värsta besserwissern, vilket jag ju kanske i och för sig är, men ändå.)
Det var fint tycker jag.
Sen gick vi och shoppade på Indiska och jag shoppade loss för 1000 riksdaler och fick en bonuscheck plus värsta bag:en att ha kläderna i. Herre. Min. Je.
"Du gick in rik och lycklig, och kom ut fattig och med en... resväska!" Som Anna uttryckte det. Jag fick dessutom en bonuscheck på 50 kronor som jag ju kan ha till att köpa exempelvis de där perfekta örhängena som jag inte hittade idag. Däremot hittade jag bland annat, utan att överhuvudtaget reflektera över temat på morgondagens stora fest, en stickad tunika som skimrar lite i guld. Stickad + Guld = Kombinationen av det BÄSTA!

Sen åkte jag hem till stan igen (fniss) och tänkte att vafan, jag är inte sugen på rödvinet i boxen, jag är sugen på mitt favoritvitavin och whatthehell jag går och köper det bara för att det är gott och trots att det inte är billigt och danskt. Men när jag kommer till Systemet som jag inte besökt sen i somras någon gång säger en arg vakt att det är stängt. Ajsan bajsan tänkte jag och gick för att köpa Nag Champa (BÄSTA rökelsen) och det gjorde jag och sen gick jag hem.
Väl hemma svidade jag om till ny svartvitblommig tunika (tunika är verkligen THE shit) och söt vit stickad baskermössa, tände en rökelse, alla mysljus, satte på fredagsmusik (dock inte Cornelis Vildhallon som är den ultimata fredagsmusiken), tog det snyggaste vinglaset och hällde upp lite rött (good enough) och svassar nu runt, fredagsnöjd, men ovan, och bara njuter.
Is very, very nice yes.

Eva-Li! Läser du fortfarande min blogg? Jag har tänkt på din fantastiska banankaka, som jag och Ylva åt ofta när vi var små, i flera dagar nu. Jag måste verkligen få receptet!

Just nu kom jag även på att jag inte ätit sen frukost. Jag måste verkligen börja komma ihåg att äta. Det känns inte som att den stundande sushin kommer att mätta tillräckligt, så jag får nog gå och grunda lite med en macka.

Tillägg några timmar senare:
Pratade med min bror om uppsatsseminariet.
Jag: "Jaa, så han gick igång på det och sen började vi bolla."
Bror: "På svenska hoppas jag?"
Fniss. Jättekul. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, guldtunika! Lovely! Ses imorgon, snäckan.

Postat av: astrid

Vad glad du verkar! Då blir jag glad med! Och jag skarattade åt ordvitsen. det är på den nivån min humor ligger idag... ses ikväll! puss!

2007-10-27 @ 15:20:13
URL: http://astrid.blogsome.com
Postat av: erika

Har du vahettahannu teaterLoman i skolan? Han hade jag med när jag läste littvet o dramatik. På den tiden var han ny och nervös men ganska bra. Han är släkt med min kille. Häpp.

2007-10-29 @ 16:45:32
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Linnea.

Rikard Loman japp.
Han är jättebra och vi har krigats för att få honom som handledare nu eftersom han är den ende teatervetaren typ. Och så köper han kaka. Bara det!
Verkar vara ett rekorderligt släkte de däringa då?

2007-10-29 @ 22:44:14
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback