Big spender.

Ambitionerna inför dagen var stora.
Planerade att gå upp klockan 8.00, men insåg att jag skulle snooza och i pre-snoozningssyfte ställde jag så klockan på 07.50 och kom slutligen upp 8.10. Sedan var planen att undanröja allt som eventuellt kunde distrahera och fungera som svepskäl för att göra annat än att plugga. Så som disk, förra veckans tvätt, vattna blommorna samt shoppa. Som nyrik gav jag mig alltså sedan ut på stan med ambitionen att inget är för dyrt. Vill jag ha något så ska jag köpa det. Det blev således en kofta, en kjol, en jeanstunika, en grön tunika, strumpbyxor, ett vitt linne, svartgrön palestinasjal och så till sist det traditionsenliga höstinköpet av ett par alldeles för dyra och för små skor från Radical Sports. Jag har ju faktiskt gått förbi och trånat efter de där pjucksen massvis av gånger och eftersom jag nu resonerade som jag gjorde och eftersom jag hade varit och hört om de där stövlarna från förra vintern verkligen, verkligen inte fanns någe mera så beslutade jag mig för att köpa dihäringa Nike:sarna. Valde mellan 38.5 och 39 och eftersom man är dumihuvet och fåfäng så köpte jag 38.5:orna som är otroligt vackra men lite små och nu sitter jag och försöker klura ut om jag ska behålla dom, eller gåt illbaka och köpa 39:orna. Fan. Alla dessa valmöjligheter.
Nu är det i alla fall hög tid att ägna sig åt det som dagen var tänkt att vigas åt från början, det vill säga plugga manus. Egentligen kan jag inte alls plugga hemma utan mitt bästa pluggställe är Orkanenbiblioteket, men jag har fått för mig att folk kanske tycker att det är lite märkligt om man sitter och pratar med sig själv. Så jag stannar hemma.


Nyttnyttnytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback