Bilka.

Det finns många saker med Bilka som inte är bra.
Men, det finns saker med Bilka som är bra.
Pengarna.
VagtLars.
Att de spelar Ray LaMontagne hela tiden på radion.
Men det allra bästa med Bilka är att det kan bli så bra som idag.
Vernissagevinet på perrongen.
Ölen på dendärpubendärdeintevilleattviskullevarakvar.
Och promenaden hem.
Och hur hemskt livet än känns ibland kan det bara vara så bra att det faktiskt känns bra bara på grund av det.

(Och det att Pia sa att jag var en av de bättre till att snakke dansk, fastän jag bara jag jobbat där sen augusti.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är Bilka? Vad gör du där? Finns det några snygga danskingar som du kan ta kort på? Jag ska gifta
mig danskt. Eller rikt. Har inte bestämt mig än.
.y

2007-10-09 @ 10:35:53
Postat av: Linnea.

Jag jobbar. Och köper alkohol. Ungefär lika mycket av varje.
Hmm, nje, danmark är väl inte fullproppat av snyggingar direkt. Men dom pratar roligt!
Jag tycker du ska satsa på rikt.

Postat av: Anonym

Gillade inte danska först, sen så föll jag för Nikolaj o Julie (en dansk serie), efter det blev jag kär i varende dansk jag träffade. Särskilt jobbigt när jag var där o shoppade o inte ville gå bort från kassan när jag var klar för kassabiträdet pratade danska.

Men, vad göör du? Sitter på kontor, byter blöjor, packar prylar, vad?

2007-10-09 @ 12:52:40
Postat av: Linnea.

hehe.
jag sitter i kassan. och dricker öl. mest det faktiskt. och danskarna är inte så kul som du tror. de är rätt dryga faktiskt. jag vet inte hur många gånger under en arbetsdag jag tänker: "danskjävlar!"

2007-10-09 @ 14:07:12
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback